Torsdag

Idag har varit en riktigt produktiv dag. Jag har uppdaterat hemsidan till företaget och spånat på lite utvecklingsideér, kul men tidskrävande. Det är bäst att passa på när jag har semester från mitt vanliga jobb. 
 
Ärtan trimmades i ridhuset. Ibland kan det vara skönt med ridhus även mitt i sommaren för precis i början av ridpasset kom det en rejäl åskskur. Vi gillar inte att bli blöta;) 
Idag var det fokus på rent dressyrjobb. Vanligt tvådelat bett och ett hål längre stigläder (oj vad det kan göra skillnad i sitsen). Eftersom hon trimmades ute över småhinder igår fick det bli lite nötande med övergångar för att få henne att vänta och inte ligga på för mycket i handen, men det kändes som att jag fick igenom både lydnad och lösgjordhet i slutet på passet. Det känns skönt att ET besöket fortfarande "sitter i" och att hon är mjuk och smidig. 
 
Tänk att vi ska tävla nästa helg! Det ska bli superskoj:)
 
Jag hade en elev som passade på att rida samtidigt som mig i ridhuset. Det tycker jag är bra, för då kan jag hålla ett lite "vakande" öga. Ibland kan det räcka med en liten kommentar här och där för att göra skillnad. 
 
Efter min egna pålle var riden. lagom svettig och trött, begav jag mig till ett stall i närheten för att rida ett 8 årigt sto efter Akribori. Hästen är outbildad och förhoppningsvis kommer jag vara delaktig i hästens fortsatta vidareutbildning. Detta var en riktigt trevlig bekantskap som dessvärre är missförstådd och felriden, men vill göra rätt. Spännande!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad spännande med akriborhästen, vad är det mer i den?

Svar: Jag vet faktiskt inte, men kan ta reda på!
Bella

2012-07-12 @ 23:19:00
Postat av: Anonym

Ja gör gärna det :)

2012-07-14 @ 17:02:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0