130 A0:A0

Lägger upp 130 filmen med. Är egentligen inte så missnöjd med min ridning. Med tanke på förutsättningarna hade jag inte kunnat agera annorlunda.
När Levara inte har martingal är det väldigt svårt att reglera henne bakåt. Tar jag för kraftigt eller blir kvar i handen har jag hela huvudet i luften (tänk lite micmac) Valde därför att hellre rätta framåt. Hon blir hetare och hetare desto längre banan går och tappar då språnget lite. I båda kombinationerna blir hon faktiskt lite slarvig. Men men, ytterligare en 130 i kroppen. Denna var relativt maxad tror jag och vissa språng gör hon så fint. 1-4 kändes super. Hem och träna vidare!

Kommentarer
Postat av: sara

Ni är såååå fina! Är erat nr 1 fan.

2012-03-19 @ 18:23:49
URL: http://ussing.blogg.se/
Postat av: Karin

Hem å hoppa serier (med martingal) =)

2012-03-19 @ 19:55:04
Postat av: Bella

Karin: Exakt den tanken hade jag:) Kommer bli mycke serier och styrkeövningar med martingal;) Är lite svårt när jag inte rider henne så mycket i veckorna bara. Hade varit lättare att lägga upp ett träningsschema då!

2012-03-19 @ 20:51:22
URL: http://horsesideonlife.blogg.se/
Postat av: Malin

Hoppglädjen och utstrålningen kan man i alla fall inte klaga på! :D Blir ju lite buldozer och "woops, ska jag hinna lyfta framtassarna också" i kombinationerna, men inte så lätt när en liten kusse på dryga 600 kilo funnit friheten utan martingal. ;) Det ser alltid så mjukt och fint ut när du rider!



Sjukt dock att en sak som kostar 3500 kronor bara går av! Nästan så du borde kunna reklamera den om den bara är 6 månader?

2012-03-19 @ 22:10:25
Postat av: Lina

Hon springer mot handen eftersom du rider med för hög hand hela banan. En marginal hjälper lite men du måste få ner handen. Tycker inte hästen var slarvig hon försökte ta sig över men eftersom förhållningarna inte gick igenom och du blev kvar i handen så rev hon. Väldigt fin häst !

2012-03-21 @ 09:21:30
Postat av: Sofie

Sv; Ja, hon har verkligen en superinställning, och när hon väl är med i huvudet blir det helt plötsligt väldigt lätt. Men det är väl så det är!



Vilka fina hästar du har, hur gamla är dom och vad går dom för klasser? Hittade nämligen hit nu när du kommenterade på min blogg. :)

2012-05-03 @ 10:11:30
URL: http://sofiebergling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0