Hej onsdag-godnatt...

Trött efter tvätt hemma, intensivt jobb, egen träning och stall med ridning och dressyrträning. Fast gillar mina intensiva dagar, bara jag får tid att återhämta mig mellan.

Igår hade jag ett så bra träningspass på min Ärta. Red på utebanan och ställde ganska höga krav på aktivitet, variation på takt,tempo, form och lösgjordhet. I slutet var hon väldigt fin.

Längtar tills imorn. Då ska jag hoppa tre hästar. Superroligt! Särskilt Levara känns i väldigt fin form och kondition, men även Ärtan hoppar som en kanonkula nu. Bara allt sker på hennes sätt...såklart;)

Har bestämt att Levara trots allt också får gå 120 klassen på söndag. Är en A:0 och får då möjligheten att testa rida mer mot klockan eftersom vi inte jagar något kval där. Hon är riktigt snabb, gäller bara att hålla henne lagom tänd så allt inte flippar ur. Vi fick ju med oss en fin 4:e plats i tuff konkurrens på 125 höjd förra året...så vi kan om vi skärper till oss:p

Planeringen framöver ska vi ta tag i imorgon. Men det lutar åt Skabersjö påskhelgen. 130-135 cm

Nu blir det sängen som väntar. Tjingeling!



Kommentarer
Postat av: Sara

Sv: så sant så! Var underbart att rykta honom idag och de faktiskt blev renare ;) han ser flera år yngre ut nu, jag tror till och med han ser piggare ut i ögonen. Han älskar när man plockar fram klippmaskinen ;)

2012-03-15 @ 18:15:56
URL: http://stallgrasma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0