Inte vår turdag...

120 A:0 4 fel. Vi gick ut för att rida lite snävare vägar, galoppera på lite och satsa på en topp placering. Det höll nästan hela vägen. Ett skitpet på ett skiträcke. Men Levara var helt med på noterna. Trots att jag "missade" en sväng hade våran tid räckt till 3:e placering utan nedslaget. Sicken fin pålle jag får hoppa!

130 A0:A0 Började med att jag hade en riktigt bra känsla. Vi skulle avsluta på ett större språng inne på framhoppningen. Och jo visst blev det stort. Hon höll på att hoppa mig ur sadeln. När vi landar och jag bryter av märker jag hur förbygeln har gått sönder. Sådant skitläder rent ut sagt. En förbygel för 3500 som knappt är ett halvår gammal ska INTE gå rätt av. Kommer aldrig köpa Antares mer. Så nu stod vi i valet och kvalet att starta/stryka eller flytta ner och jaga fatt på en förbygel med martingal... Vi valde att köra på ändå. Hon har känts så reglerbar att det borde gå. Så här i efterhand borde vi kanske ha strukit oss. Men men, en erfaranhet rikare och en till 130 runda i kroppen.

Språngmässing var hon superfin. Men när hon väl upptäckte sin "frihet" och allt eftersom banan gick blev Levara hetare och hetare och tygeltagen gick inte riktigt igenom. Slutade på 12 fel. Tyckte allt hon blev lite slarvig och oförsiktig. Hon sprang mest på och dessvärre tappar hon sprången lite då. Sen är hon superbrunstig och verkar lite mer loj än vanligt, hoppas det bara är något tillfälligt.

Det är verkligen små detaljer vi jobbar vidare med nu. Scoopet och språnget har hon. Snabbheten och smidigheten likaså...bara att hon ska hitta en lugnhet mellan hindren och fokusera hela banan ut. Tror hon är en sådan häst som går bättre desto svårare bana det är, för då får hon utrymme att tänka själv. 12 fel idag, förhoppningsvis 0:a nästa 130 MED martingal;)

Filmer kommer upp imorgon, nu ska jag sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0