Lunchpaus

Kroppen är seg idag. Vet inte vad det beror på. Jag har känt mig ganska full av energi och lite speedad senaste veckan...hur kan det bara slå om så snabbt?

Det är så skönt att kommit igång med träningen. Jag sticker ut och springer en runda så fort jag har tid över. Ibland en gång om dagen, ibland två ggr per dag. Jag känner mig piggare och starkare i kroppen. Utöver det har jag lagt till minst 1 timmes PW om dagen tillsammans med vovven. Just benstyrkan är något jag känner har gett nytta i ridningen!

Blev stallet en sväng i morse. Trimmade Ärtan i ridhuset. Första passet på "vanligt" bett sedan igångsättningen. Hon var riktigt fin men oj vilken ridning hon kräver. Både rent fysiskt med 3 ton ben och bålstyrka från mig, men även psykiskt eftersom hon måste hållas aktiv i huvudet varje varje steg. Annars hittar hon på bus. Lägger tungan över bettet, skjuter in bakdelen, skjuter ut bogen osv.

Började även putsa lite tills imorgon. Har inte riktigt bestämt utrustning ännu utan det får jag klura på till ikväll...

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: sara

sv. Vad skönt att det är bättre! Jag hoppas det blir bättre med tiden när det gäller Z med, åtminstonne så man kan gå över på Domosedan sen så jag slipper ta ut vet varje gång. Så konstigt när han är helt okomplicerad fram, men börjar man försöka lyfta bak blir han helt blockerad. Känns som det har hänt nått!

2012-03-07 @ 13:19:53
URL: http://ussing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0