Onsdag

Igår byggde vi banan. Jobbade hela dagen så det fick bli i mer eller mindre mörker.

Tror jag fick till en lagom lätt bana. Svårt det där när det ska passa från 40 cm upp till 130:p

Fick bli en del kompromissande, och ändring av vissa hinder efter en viss höjd. Blir svårt att få till en trippelbarr på 40 cm;) Hoppas nu det kommer många i veckan och hoppar på våran fina bana.

Bild från igår kväll. Idag lovar jag bilder i solljus. Älskar att alla hinder är nymålade. Det känns så fräscht och roligt att hoppa på dem. Nu ska det bara kompletteras med lite vattenmattor ifyllnader!



Det har varit lite tyst kring Ärtan sista tiden och som ni märkte var hon inte med på tävling heller. Jag har verkligen ingen tur med henne:( Nu när hon äntligen var igång efter skadan med eltråden, ja då får hon en låsning i SI-leden igen. Eller det är min misstanke. Hon ömmar på ena sidan i ryggen och vill inte riktigt lyfta höger bak. När ska min tur med den pållen vända? Problemet är att det är oerhört svårt att få tid hos min ET. Har en tid inbokad först 18 april. Det är bara att hoppas på en avbokningstid. Ärtan verkar dock inte så störd av det utan är faktiskt mer vild än tam för tillfället. Hon bockar och kör sina race i hagen precis som vanligt. Kommer därför hålla igång henne lite lätt. Skritta och jogga henne, massera med värmeliniment och bara försöka hålla musklerna mjuka. Jag tror det är det bästa jag kan göra i detta läget.

Tur att det finns andra hästar att rida. Har både Levara och C denna veckan och snart kommer en tillridningshäst som ska stanna en vecka.

Idag ska C hoppa. Han var grymt fin när jag red i ridhuset igår. Det är bara jag som ridit honom på sista tiden för att har varit lite spooky och tvär i vändningarna så ägaren vågar inte hoppa upp själv. Jag tackar och tar emot. Rider mer än gärna den fina hästen. Han är så mjuk och lösgjord, en riktigt fröjd att rida. Det ska bli spännande att hoppa lite nu på morgonen. Förhoppningsvis går det bra och då blir det premiärtävling nästa vecka:)

Kommentarer
Postat av: Yasmine

Som sagt, man blir väldigt sårbar med bara en häst! Tur som du säger att du har resurser och hoppas ni får ordning på problemet fort.

2012-03-21 @ 14:00:49
URL: http://yasminesriddagbok.wordpress.com
Postat av: Sofia

SI-leden är ju inte kul, Pedro var även han helt omöjlig att sko bak när han hade problem. Vi hade en kiropraktor ute till honom men hans väntetid var inte heller så rolig, flera månader! Hoppas det löser sig med Ärtan när ET kommer!

2012-03-22 @ 08:34:17
URL: http://memylifemyhorse.blogg.se/
Postat av: sara

sv. Taaack :D



Men vad tråkigt med skador :(

2012-03-22 @ 12:05:48
URL: http://ussing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0