Tisdag

Idag ska Ärtan få ridas ut en sväng. Håll i hatten för här kommer det gå undan. Jag hoppas innerligt att vår planerade galoppslinga kan stå färdig snart för det är inte kul att rida ut i trafiken men en häst som kan flyga iväg åt alla håll och kanter. Det är inte så att hon reagerar på trafiken...det skulle kunna brumma förbi en långtradare i full fart utan att hon blinkar till... Nej det är allt runt omkring som är farligt. En sten som inte ser ut som alla andra, en spricka i vägen, en nyansskiftning i gräset, en soptunna som flyttats 2 dm från där den stod innan osv...
Idag ska jag iaf försöka mig på ge mig ut.
C ska få hoppa. Troligtvis på utebanan, men jag får se var det står hinder framme. Jag ska även passa på att putsa lite och ev tvätta. Måste planera utrustning till torsdag också. Kommer bli start sent på eftermiddagen så hinner med att fixa det mesta på torsdagmorgonen. Jag kommer även försöka trimma Levara lite på morgonkvisten så hon får busa av sig den värsta energin. Hoppas för guds skull att hon är åtminstone lite ridbar väl inne på banan. Känns lite pirrigt faktiskt. Vi har ju trots allt inte gjort så många starter tillsammans. Det skulle kännas skönt med en bra start på tävlingsåret:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0