Dåligt med tålamod...

Jag har stort tålamod och är väldigt ihärdig när det kommer till ridning men när det kommer till klippning....då är det desto kortare.

Ärtan är en rikttig ängel att klippa men det är ändå ett jäkla pill. Jag är noggrann men vill inte att det ska ta hela kvällen. Problem nr 1 är att Ärtan har så stora nyansskillnader mellan hennes "vanliga" päls och i klippt tillstånd. Med andra ord syns varenda litet hårstrå som jag missat (på gott och ont! Ont i detta fallet eftersom jag skulle helklippa henne)

Benen är hopplösa att få riktigt bra, särskilt insidan på benen. Men det växer väl ut i sinom tid.

Problem nr 2, allt hår hamnar på mig. Jag får nästan panik av allt hår som kliar i näsan, sätter sig i ögonen, fastnar i kläderna, fy så äckligt det är. Det går liksom knappt bort i tvätten heller!

Problem nr 3....det tar TID! Tid som jag inte har jättegott om. Därför får jag tumma på min noggrannhet och blunda ev fläckar.

Idag klippte jag NÄSTAN klart hela pållen. Bara huvudet och det jobbiga "pillet" kvar. Lite smått på bakbenen och mellan frambenen. Jag brukar oftast dela upp klippningen i två etapper. Ett med det jobbiga (ben och huvud) och ett som går i räserfart (kroppen). För jag har inte tålamod att stå i stallgången i flera timmar för att få henne klar, tappar fokus då,haha!

Min lilla böna hade i vilket fall som helst ofantligt mycket päls. Gisses alltså. Hon tyckte det var skönt att bli av med den:) Efter det fick hon ett bad för att bli av med alla småhår som fastnar överallt. Det blir en sväng tillbaka till stallet ikväll för att byta täcke och borsta lite.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Ja, butet har ett par riktigt snygga och skona sadlar ocksa! :)



Klippa hastar ar ingen hojdare, maste klippa 4 st denna vecka, men drar ut pa det sa lange som mojligt.....

2012-05-10 @ 18:52:35
URL: http://lifeofshowjumping.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0