Lite tystnad

Har varit lite tyst här på bloggen ett tag men har haft fullt upp med jobb och fritid. Jag försöker verkligen ha lite "vanlig" fritid utöver hästarna. Missförstå mig rätt, jag älskar hästarna och spenderar gärna hela dagarna i stallet. Men ibland kan det vara skönt att göra lite ohästiga saker;)

Förra helgen pyste vi upp till de mörka småländska skogarna, sov i växjö en natt (så trevlig stad!), käkade gott på PM....åkte vidare till Kosta Boda där vi bokade ett spapaket på Kosta Boda Art Hotell. Underbart ställe med god mat, superb service och en fantastisk spaanlägging.

Veckan har rullat på. Ärtan är under igångsättning. Piggare än någonsin och hon känns väldigt fräsch:) Än så länge har jag bara travjobat henne på utebanan. Igår ställde jag lite mer krav på taktvariation och formen. Hon är så het och villig till arbete. Lite för PÅ stundtals. Det kräver en del av mig som ryttare då jag hela tiden måste aktivera hennes hjärna. Rida aktivit men samtidigt ge små hjälper och signaler för att hon inte ska explodera. Hon är verkligen ingen enkel häst...men vem har sagt att det ska vara enkelt;)

En trist nyhet, Levara är fortfarande halt. Vi ska in till vet. på måndag för att göra en hältutredning. Vi som hade som mål att debutera 140 i år:( Hoppas det bara är en sträckning. Känner ingen svullnad eller onormal puls/värme i något av frambenen. Så skumt.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Sv: Ja det är dom:D(även om jag inte har ridit i sån många fler då men ändå:P), min sadel kommer nog bli riktigt bra då jag valde att ta den som blev bäst för mig. Hella verkar också trivas väldigt bra i den så nu hoppas jag att utvecklingen kommer gå framåt för nu är hon så härlig att rida! :)

Fast det känns ju lite sisådär att köpa en dyrare sadel åt sin foderhäst men men, hästen bästa först:)



Vilken otur du har med dina hästar nu:( Håller tummarna för att resten av året blir utan problem!

2012-05-10 @ 10:39:08
URL: http://memylifemyhorse.blogg.se/
Postat av: Sofie

Kolla så de inte är hovbensfraktur. De hade ju min, lita halt bara i höger varv, knappt ingen värme alls, bara lite lite på hoven o ingen svullnad..

2012-05-10 @ 19:17:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0