Rensa

Idag eller i veckan börjar den stora rensardagen i stallet. Jag skjuter på det hela tiden eftersom det påminner om vad som väntas längre fram:( dessutom får jag sådana flashbacks av de flesta sakerna. Detta täcket köpte jag till min första stora häst, på denna tävlingen blev vi placerade när jag red med detta schabraket...osv. Sjukt, haha! Jag kommer iaf vara med på en lokal loppis och försöka bli av med så många tjocka vintertäcken som möjligt, de som är jobbigast att skicka. Så kom och köp, fynda märkessaker den 10/11 på borrby ridklubb. Här är ett smakprov vad som ska säljas:

- HW rhino stalltäcke 145 cm. 370g. 300kr
- Bucas stalltäcke, 155cm, 350 kr.
-HW rhino utetäcke, halvhals, 145cm, 370g, 350 kr.
-grönrutigt utetäcke, fast hel hals, 155cm, 300 g, 300 kr.
-HW regntäcke, 145 cm. Mycke småhål men håller tätt, lätt att laga 100 kr.
- ridtäcke mias, 155cm, duvblått 300 kr.
- HW coolertäcke, 140 cm, vinrött, 200 kr.
-HW coolertäcke, 145 cm, blått, 200 kr.
- z- täcket, fleecetäcke. 140 cm. Marinblått. 100 kr.
- tävlingstäcke i ull, marinblått/guld/vinröd-guld snurra, 145 cm, 400 kr.
-flugtäcke bucas, 145 cm, två spännen på maggjorden trasigt. 250 kr.

-schockemöhle läderskydd. Bruna, full. Nya bak, fram normalt slitage. 900 kr.
-catago PRO, vita, full. 150 kr fram och bak.
-transportskydd bucas, cob men använt på stor häst. Fleecefodrade, ger bra skydd, andas. Hela! 300 kr.

-div schabrak, br, sjöhagen, global.

-tömkörningsgjord, syntet, horze. 200 kr

-läder: helt nytt samt begagnat välskött. Märken som Frank baines, gg, arc the Triumph, HG. Olika bruna nyanser på lädret.

Paketpris kan ordnas. Allt skickas nytvättat men de stora täckena är svåra att få helt rena pga maskinens strl. Maila vid intresse eller lämna en kommentar i fältet. Mer saker kommer att komma ut efter hand!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej! Jag är intresserad av rhinotäcket med halvhals, hur är det i skicket?:)

Svar: Hej, det är väl använt men i fint skick. Tvättade och impregnerat förra vintern och efter det bara hängt. Det finns småhål men dessa är lagade av sömmerska med färger som smälter in i tyget. Inga hål i innerfodret och alla spännen är hela!
Bella

2012-10-14 @ 12:02:16
Postat av: Mimmi

Synd att du inte hade större utetäcken! :) Har upptäckt att min prins nog kommer behöva 155 i täcken :)

Svar: Jag har ett utetäcke med helhals som är ett stort 155:) 300 g. Något småhål men annars i fint skick. Bra som reservtäcke:)
Bella

2012-10-14 @ 16:16:23
URL: http://hfzn.wubi.se
Postat av: Linnéa

Hejsan, jag vill gärna köpa bägge utetäckena med både halvhals och helhals. Kan sätta in pengarna i eftermiddag.
Kram

Svar: Har mailat dig:)
Bella

2012-10-15 @ 07:20:33
URL: http://rosenquisten.wordpress.com
Postat av: Anna

Har du något HG träns till salu?

Svar: Jag vet inte i dagsläget hur jag ska göra med alla träns, vilka som ska säljas och behållas;)
Bella

2012-10-16 @ 12:13:11
URL: http://annadicksson.se
Postat av: Anna

Oki, förstår det;)

2012-10-18 @ 19:27:23
URL: http://annadicksson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0