Söndag

Hemma igen efter en skön och avslappnade midsommarhelg i Trelleborg hos my darlings släktingar. Efter förra helgen bravader kändes det skönt att bara ta det lugnt med lite god mat. 
 
Något annat som är otroligt skönt är att min förkylning äntligen har släppt. Med andra ord är jag fit for fight att börja träna igen. Jag känner verkligen hur beroende jag har blivit av att träna. Jag vill röra på mig varje dag, annars mår min kropp inte bra. Ridningen och hästeriet gör liksom inte tillräckligt på den fronten, även fast jag säkerligen förbränner en hel del kalorier med allt springande i stallet:p 
 
Jag har hela tiden försökt öka träningen stegvis och blev tokrädd för att 2,5v utan träning skulle göra att jag hamnade på ruta 1 igen. Men vet ni vad, det blev snarare tvärt om. Löpningen kändes lättare än någonsin och jag har både kunnat öka antalet km och hastigheten:) Mindre roligt...mina typ nya asicsdojjor har spruckit framme vid tån. Suck på den, inte gratis med nya. Jag ska försöka lägga in mer intervaller för att få upp pulsen och syrenivån. Sen känner jag att nästa steg är att träna lite löpteknik. Fick tips av coachen för ett tag sedan att jag är för spänd i axlarna när jag springer. Men fasiken vad svårt det är att bryta ett rörelsemönster. 
 
Ärtan har gått på halvfart fredag- lördag. Idag var ursprungstanken att galoppjobba på fältet, dock kom regnet så det blev ridhuset istället. Inte alls roligt att galoppjobba där. Det känns som att 1 minut är en evighet. Körde lite lätt och stilla bara. Ärtan blev hetare och hetare ju längre tiden gick. Nu är jag helt slut i både armar och ben,haha! 
 
3 min intervaller med 1 minuts vila mellan fick det bli. Nästa vecka satsar vi på 5 min med förhoppning om att kunna vara UTE. Det blir mer intervaller både för mig och skruttpållen,hehe!
 
Om bara bloggappen kunde börja fungera( har ominstallerat den, men funkar fortfarande inte!) så hade ni fått se bilder av hur de nya boxarna växer fram. Förrutom att de snart är färdigmurade hade byggarna dessutom hunnit med att fixa på taket. Ovanför varje box sitter nu ett fint ljusinsläpp:) Det kommer bli great när allt är färdigt. Själv hoppas jag på att kunna ta in en eller två utbildningshästar till hösten. De eventuella hästarna kommer bo kungligt! 
 
Snart dags för sängen. Jag fick dra på mig mina gamla receptionskläder idag och hoppa in i repan ett pass här på hotellet. Ombyte förnöjer heter det va;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0