Day off

Idag är jag ledig från jobbet. Måste dock jobba några timmar imorn, men helt ok:)

Igår hade jag nog ett av mina livs värsta pass på min kamel. Hon ville verkligen inte samarbeta för fem öre. Allt var farligt, hon ville inte släppa i sidorna trots ofantligt mycke lösgörande övningar( gisses vad påhittig man blir av att rida en sådan häst!) jag red övergång på övergång men hon blev nästan värre och värre. Envisheten inom mig fick mig att fortsätta, såhär i efterhand hade det varit klokare att bara hoppa av och sluta efter en kvart. Suck alltså! Men men, ny dag nya möjligheter eller det äg väl så det heter;)

Idag ska jag rida första passet på min elevs häst innan tävlingen. Spännande. På söndag kan det ev bli något klipp då jonis lovat att följa med och filma. Jag gillar utmaningar och att lotsa denna hästen runt ett helt dressyrprogram är verkligen en utmaning. När hon är avspänd och lyhörd är det en trevlig häst med stora kvalitéer men hon kan även visa andra mer oönskade kvalitéer som kosparkar, bocksprång och tvärnitningar. Det går nog inte hem hos domaren;)

Jag kommer vara så fin i hoppmundering:p


Kommentarer
Postat av: Sofia

Haha, din elevs häst har lite likheter med Hella. Hon brukar ju få kommentaren "istadig" eller "stannar upp" men jag håller tummarna för er på dressyrbanan! :)

Svar: Haha, ja detta kan gå hur som helst vi vi håller tummarna för att hon ska sköta sig. Man har ju inte så stora möjligheter att påverka henne inne på banan ifall det tar tvärstopp;)
Bella

2012-09-07 @ 20:22:47
URL: http://memylifemyhorse.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej!

Åhh vilka fina ridstövlar! Vad är det för märke?!

MVH

Therese

Svar: Det är ett par italienska som jag köpte i falsterbo, fellini! Supersköna:)
Bella

2012-09-08 @ 01:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0