Ridning i ridhuset

Idag var jag hurtig och oerhört morgonpigg. Är skönt att vara i stallet på morgonen och pyssla. Alltid lugnt och skönt då! Ärtan hade självfallet ätit upp alla mat när jag kom...de andra hade kvar! Typiskt mitt matvrak alltså:) Hade en riktig pysselstund innan ridturen. Ryktade riktigt länge och gosade massor. Ärtan stod nöjt och smaskade, grejade med tungan och sträckte på sig.
Ridningen gick super. Egentligen var det första riktiga passet där jag krävt något efter vilan. Värmde upp i låg djup form och ganska friskt tempo. Massa övergångar för att få henne lyhörd. Jag försöker hela tiden variera upplägget och ridpassen för att träna och fokusera på olika delar i ridningen.  För att få den där extra uppmärksamheten och verkligen känna kontroll över varje steg brukar jag trava i kort trav, bryta av till skritt, skritta enbart några steg, igång i trav igen....rida några korta aktiva steg i traven, skritt...osv. Övergångar rider jag alltid varje ridpass, men det kan vara nyttigt att rida de mer intensivt och nära på varandra. Jag märker iaf stor skillnad på hur lyhörd Ärtan blir efter detta:)
Galoppjobbet känns bara superduper just nu. Särskilt vänstervarvet! Inget att anmärka på där inte:)
"Snart" är det vår och utetävlingar igen,tjoho!

Kommentarer
Postat av: malin

sv: ja alltså allt det här glittriga och trevliga runt omkring julen är mysigt men det blir lite mycket. Och jag håller med om maten, den är hemsk. Förra året när jag och min bästa kompis firade jul ensamma så totaldissade vi allt juligt i matväg förutom pepparkakor:P

2010-12-10 @ 07:18:31
URL: http://mallizzp.blogg.se/
Postat av: malin

sv: tänk då hur kul det för mig som inte äter kött, hihi ;) julbord består ju typ av baaara kött

2010-12-10 @ 08:54:01
URL: http://mallizzp.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag längtar också tills tävlingarna drar igång igen! =) Härlig bild

2010-12-12 @ 02:12:21
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: emmy

längtar ihjäl mig efter utetävlingarna! :D

2010-12-12 @ 23:28:00
URL: http://emmyalexandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0