Tävlingen

Blev en lång dag igår, i och med att jag startade bland de första...

Resultatmässigt är det inte godkänt men ridmässigt kändes det superbra:)Så jag är faktiskt väldigt nöjd särskilt med pållen och delvis med min egen ridning!

125-A:0-A:0- 5 fel

Började fint på 1 och 2, till 3:an var det en ganska skarp sväng till en oxer. Jag slarvar med vägen och rättar bakåt istället för framåt,suck! Ärtan stannade såklart och det med all rätt. Fy på mig! Annars var hon väldigt väldigt fin, även genom 3 kombinationen som var oxer in och räcke-räcke.Hon var lite väl laddad på vissa ställen dock, men hög och fin! Att man aldrig ska lära sig rida ordentligt? Det var precis det här Roine sa till mig på träningen "galoppera genom svängen"

135-A:0- 12 fel

Låter mycket men rundan var jättefin. Alla nedslagen kom i slutet på banan så min misstanke är att hon blev lite matt i kroppen. Hade trots vatten i transporten hela dagen inte druckit en enda klunk! Inga grova nedslag men hon hoppade några cm för lågt. De flesta sprången var jättehöga och fina, så skoj. Är nöjd med min ridning förutom till 9:an (näst sista hindret), kommer lite nära och det nedslaget tar jag på mig helt.

Men är supernöjd med den galoppen jag hade och det fina flytet vi fick! Nu tränar vi på!

Filmer kommer när de är uppladdade


Kommentarer
Postat av: Kristin

Fin häst du har!!

2010-10-12 @ 10:00:37
URL: http://kristinxandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0