Long time

Längesedan jag satt på den här pärlan.
Senast var grevlundatävlingarna i början på sommaren. Då skuttade hon runt 120 bana felfritt. Efter det har hon stått med en senskada på djupa böjsenan men även en förslitning på gaffelbandsfästet.

Idag var premiärturen! Jag var förberedd på mycket bock och bus men hon höll sig på mattan:)





Dagen till ära körde vi färgmatchning.Duvblå Pikeurbyxor med matchande A.S schabrak!

Efter detta var tanken att jag skulle hålla träning för en elev. men det visade sig att hon hade sträckt sig i ryggen efter en avfallning så jag hoppade upp och red igenom hennes häst lite istället. Andra gången jag sitter på hästen. Är en föredetta travare som även gått lopp. Han är bara riden i 2 år men tar det hela med ro, precis som de flesta travare. Var världens skillnad från förra gången jag kände lite på honom. Han var mycket mer loss i sidorna och tog både framåtdrivande och sidförande hjälper på ett utmärkt sätt. det är inte lätt att vara liten och inte kunna så mycket. Jag red bara enkla övningar för att få honom att svara framåt, sänka nacken och hitta sin egen takt och balans i traven. Han är som sagt lättlärd och har redan förstått att det kan vara ganska skönt att sträcka ut halsen och slappna av i muskulaturen. Vi fångades till och med på bild:) Urmysig liten pålle som liknar en welshblandning.





Ärtan fick komma ut på en liten promenad efter den obligatoriska lååångryktningen.



Nyklippt och fin i pälsen!


Vi lyxade till det med lite gräs på vägen hem:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0