Dag 2

Dag två på penicillinkuren.
Och idag ska jag lyckas ge det själv. Med lite hjälp och stöttning från Jonis.
Det ska nog gå bra, Ärtan är så snäll och väluppfostrad...står helt stilla.
Blir lite extra pill med tanke på att hon ska ha 40 ml (en spruta är 20ml), så måste med andra ord förbereda två sprutor. Ännu mer att tänka på.
Idag ska jag även hämta ut Metacamen hon ska äta. Kommer säkerligen gå på runt en tusenlapp, har förstått att det är en ganska dyr medicin.
Det mesta är väldigt dyrt har jag kommit fram till,suck:(

Fortsätter att packa och organisera saker.
Har kommit fram till att jag älskar alla mina saker, varenda minsta pryl...är därför det är så svårt att sälja saker, men lätt att köpa nya:p



Ska försöka klippa Ärtan nästa vecka om jag hinner med det. Hon är inte jättelurvig men vore skönt att ha det avklarat innan flytt!

Kommentarer
Postat av: sara

sv: Haha vad söt! Det underlättar verkligen, usch och fy tycker så synd om folk och häst när de står på tävlingsplatsen i timmar utan att få in kraken :( Kan inte vara kul.

2011-01-14 @ 16:02:22
URL: http://ussing.blogg.se/
Postat av: Lina - Vinn ett John Whitaker-schabrak!

SV: Ja precis! Måste man skriva varför man säljer saker? Jag är inte så stor så jag kan ha 36 men min kusin kunde inte ha ridbyxorna, så nu säljer jag dem och dem är helt nya... Hm. Ne! Men en surfbräda vill du väl ha? :P

2011-01-14 @ 16:08:28
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Sofia

För några år sen hade vi en låneponny som skulle få penicilin i spruta vilket jag då käckt sa att jag kunde göra(tar ju ändå ca 5 spruto om dagen) ändå tills jag fick höra att det kunde börja blöda massa:P Sprutor är ok men blod går verkligen inte, usch!



Lycka till med sprutningen, du klarar det säkert galant!:)

2011-01-14 @ 16:43:11
URL: http://memylifemyhorse.blogg.se/
Postat av: Caroline

SV nej men har bara sett det på utländska sidor, dom är fina

2011-01-25 @ 20:34:04
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0