Måndag

Ärtan var riktigt fin och spänstig idag, min lilla sockertopp:)
Trots att piloten var övertrött och någon annanstans i tankarna.
Men det kanske var det som gjorde under...att jag bara red utan att tänka och krångla till det för mycket.

Hade planerat att rida på tränsbettet med graman(just in case), men var trött och hade lite brådis, så skippade gramanen helt. Hoppades på det bästa kan man säga:p

Och NU efter några ridpass börjar vi äntligen hitta tillbaka till formen, bärigheten, och samspelet!
Trots en något överladdad pålle var det här ett rikitgt bra ridpass.
Utnyttjade att det fortfarande fanns hinder i ridhuset...la ut tre galoppbommar och 3 travbommar som vi lullade över några gånger.

Ärtan saknar hoppningen,snyft.
Jag kan dra liknelsen vid ett krutpaket när jag ska beskriva hur hon blev efter några bommar.
Tjoff sa det bara...så var turboknappen intryckt.
Hon är så rolig mitt hjärta...att man kan bli så uppspelt för några bommar på marken:)


Dukes urinproblem har gått tillbaka och blivit värre igen:(
Det har pendlat lite under hela antibiotika kuren, och hela förra veckan såg allt normalt ut.
Nu har han börjat kissa lite blod igen och vill gå ut väldigt ofta.
Stackarn....

Han är min bebis, mitt allt. Vill bara att han ska bli frisk.
Är orolig över att det kan vara något annat.
Tänker alltid det värsta om saker och ting!

Tur att vi ska in till vet. i morgon vid tretiden. Då ska vi försöka få klarhet i problemet och förhoppningsvis hitta en lösning. Imorn var tanken att han skulle sövas för att ta bort tandsten. Vi får se hur det blir med det med tanke på att urinproblemet kom tillbaka.

Vill ha en frisk muffin!




Kommentarer
Postat av: Marjetta

2011-01-25 @ 00:27:28
URL: http://marjetta.blogg.se/
Postat av: Marjetta

Hej!

Råkade visst skicka föregående kommentar utan att ha skrivit något :)



Marjetta heter jag, kommer ursprungligen från Kiruna. Satt och tittade igenom gamla grejer i en kartong från skoltiden här om dagen, bland annat gamla klassfoton och små foton på klasskompisar. Hittade ett foto på en liten tjej och på baksidan stod det "Isabella Bergdahl". Då slog det mig att denna tjejen ju faktiskt hade gått i min klass en kort stund för många många år sedan.



Sökte för skojs skull runt lite på facebook och hittade då dig. Tycker mig se lite likheter med det lilla fotot som jag har och undrar nu helt enkelt om det möjligtvis kan vara du?



Minns inte om vi (om det nu är du på bilden) umgicks särskilt mycket eller inte, men något enstaka minne har jag iallafall :)



Mvh Marjetta Väisänen



2011-01-25 @ 00:36:46
URL: http://marjetta.blogg.se/
Postat av: Marjetta

Ja visst är det spännande :)



Ja, jag har ETT klassfoto från lågstadiet, vet inte om det är från ettan eller tvåan men du finns inte med på bilden..? När jag tänker efter så har jag inget minne av dig i skolan, men jag minns att jag varit hemma hos dig på glaciärvägen några gånger.



Kan det vara så att du gick i någon paralellklass (fanns ju två eller tre stycken)? Eller kan det vara så att det foto jag har är från tvåan? Eller kan det helt enkelt vara så att vi bara bodde nära varandra och lärde känna varandra den vägen? Jag bodde på Tarfalavägen på den tiden, alltså granngården till där du bodde.



Såg här i bloggen att du är 26 år gammal, har du fyllt i år är det kanske så att du till och med är ett år äldre (jag är 85a)?



Jag lägger upp klassfotot och det lilla fotot i min blogg iallafall så får vi se om du känner igen någon av de andra eleverna eller läraren :)

2011-01-25 @ 08:33:45
URL: http://marjetta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0