En trött familj..

En trött familj som ligger utslagna i soffan, stallet tar hårt på de i familjen som inte är vana;)

Underbart mysigt att älskling ville följa med till stallet idag med, två dagar i rad. Kan det bero på det fina vädret måntro?

Det är iaf trevligt med sällskap!

Jag började med C idag. Hon är verkligen en fröjd att rida. Så mjuk och elastisk. Inte ett dugg tungriden trots hennes storlek (över 180 cm!). Det vi fokuserar på i markarbetet nu är att få henne att sänka nacken och höja sin överlinje. Jag försöker att bara erbjuda ett mjukt stöd och rida henne med mycket skänkel fram till handen. Red ca 40 minuter. 40 underbara minuter. Älskling fick äran att skritta av henne så jag kunde gå och börja borsta Ärtan... även han blev nog lite kär i denna stora pålle:)

Ärtan trimmades även hon i ridhuset. I början var hon allmänt tjasfsig och gapig i munnen men jag försökte att bara tänka lösgörande, sidförflyttningar, övergångar och tempoväxlingar. Jobbet gav resultat och i slutet blev hon ganska lösgjord och helt ok i munnen. Helt tillfreds blir hon aldrig. Det är bara att acceptera att hon inte gillar bett i munnen...får helt enkelt bara göra det bästa av situationen. Imorgon ska hon få galoppjobba lite och sedan förtjänar hon en skrittdag!

Hästarna blev kvällsfodrade och lädret putsat... kl 22 var vi hemma, pust. Jag är på tok för långsam:p

Nu är det sängen som gäller!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0