Tuff torsdag

Vissa dagar suger mer energi än andra, idag har det varit en sådan dag på jobbet. Mycket strul med fel annonser, fel material, produktionsmissar mm. Varför kommer allt samtidigt?

Nu laddar jag med en kopp kaffe innan vovvepromenad och stallbesök. Doris har fått på sig en ny framsko efter att hon trampat av sig den i hagen. Både hon och ärtan är vinterutrustade med brodd och snösulor. Det går åt i detta väder! Det värsta som finns är väl hästar som tvingas halka runt? Testade det själv igår genom att gå en pw i kylan. Gisses, jag var som bambi på hal is. Tur att det ska bli varmare och töa i helgen.

Doris utbildning går framåt. Här om dagen tränade vi på stärkande galoppfattningar. Hon är en riktig arbetsmyra som bara vill göra rätt. Idag trimmar vi vidare över bommar tänkte jag. Med bommar blir ridhusarbetet lite roligare även fast jag själv aldrig har problem att hitta roliga övningar eller mål för varje ridpass. Tycker det är viktigt att ha en plan innan ridpasset för är jag själv inte tydlig och klar med vad vi ska träna på hur ska hästen då veta?

Doris ligger ute till försäljning så vi får se hur länge hon blir kvar, men hade varit kul att hinna med någon tävling i början på nästa år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0