Fredag hela veckan

Eller åtminstone idag. Jag hade planerat en lugn arbetsdag = en kort sådan. Men saker och ting blir nästan aldrig som man tänkt sig på mitt jobb så det fick bli en heldag. Inte mig emot då jag gillar mitt jobb, men ni vet den där känslan när man är inställd på att sluta tidigare och så blir det inte så...dooh;)

Lilla muffin tycker iallafall att vi har världens lyxigaste jobb. Han kan nämligen gå in och ut från kontoret som han själv vill. Han varvar soldyrkande på gräsmattan med att slappa inne i bädden. Givetvis hänger han runt bordet när det vankas lunch. Idag hittade jag honom ståendes i dörren in till köket. Han är så duktig och vet att han inte får gå in där....han bara kikar lite!

Ärtan fick vila idag pga min heldag och dessutom konstant huvudvärk. Men tror inte hon misstycker. Igår hade vi nämligen ett hårt men givande arbetspass på utebanan. Jag fokuserade på att verkligen få henne loss och smidig i sidorna. Till min hjälp hade jag ett antal småhinder. Jag varierade övningarna med att hoppa på stor-liten volt, kort och lång anridning. I början var hon lite stark och dragig men till slut väntade hon riktit fint och jag kände hur hon jobba "genom" hela kroppen. Jag får inte bli för passiv på henne i galoppen utan hela tiden ge små impulser att hon ska aktivera bakdelen. En riktigt "pain in the ass":p

När jag lägger in sådana här ganska hårda långa och krävande pass är det viktigt med återhämtning och micropauser. För min del kan det handla om att bara sakta av till skritt, klappa och låta henne pusta ett halvt varv. Men det kan likaväl handla om att variera formen, låta henne bli djup och låg i formen några steg och sträcka ut.

Trevlig helg allesammans. Jag ska inleda helgen med ett skönt löppass!
Tjingeling

image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0