Måndag hela veckan

Dagens ridpass på Madame Maggan hick över förväntan. Vi lämnade ridbanan och gick ut på en äng för att bara ponnyraca. Jag kan nog nästan till fullo konstatera att det inte är något fel på hästen, hon har bara aldrig fått lära sig hur det är att sträcka ut sin kropp. Hur underbart det kan vara att gå i full galopp utan att någon på ryggen tjuvhåller och säger stop! Men visst sparkar hon fortfarande, så det står härliga till. Denna hästen kräver mycke jobb och konsekvent ridning, en riktig utmaning för min elev. Men de har all tid i världen och tanken är att hon ska bli en trevlig allroundhäst. Spännande att se om vi ens kommer runt banan imorn:s

Screenshot från en av filmerna. Idag sparkade hon ännu högre, tur att min balans är relativit bra;)


Kommentarer
Postat av: Anna

Haha oj, det är nog lite gener också skulle jag tro, min (hennes son) är lite likadan, lat tror jag man kan kalla det ;) Han är exp röntgad u.a och reglebundet kollad av Staffan Lidbeck, friskare häst får man leta efter =) Han är varken missförstådd eller feltränad, men tycker verkligen det är helt onödigt att sträcka ut i full galopp, när man kan gå i hagen och äta gräs typ. Han sparkar inte så värst men det händer och han är verkligen igen räser, men vi jobbar på det och det blir bättre och bättre, han är bara fem så hoppet finns än haha. Intressant att läsa om Maggan =)

Svar: Vad intressant att läsa Anna! Hon är en riktigt trevlig häst men vill helst mest stå still,haha! Hon är också genomgången och behandlad för SI-leden så det ska inte vara något. Idag skötte hon sig mycket bättre, det var skönt;)
Bella

2012-09-10 @ 22:25:42
URL: http://annadicksson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0