Över förväntan

Pass ett av tre innan tävlingen gick faktiskt över förväntan. Jag kan konstatera två saker. A: det var apjobbigt och obekvämt att rida i dressyrsadel B: det var apjobbigt att sitta ner hela passet mer eller mindre;)

Jag lyckades låna en dressyrsadel som låg väldigt bra på hästen jag ska rida. Tyvärr sitter jag inte särskilt bra i någon modell av bates sadlarna, vet inte vem de är tillverkade för egentligen? Mer obekväma sadlar får man leta efter! Ska jag rida dressyr vill jag ha min gamla sköna AVG sadel eller min Olympic Jessica! I denna sadeln kommer jag liksom inte ner ordentligt och dessutom är den hård, haha. Färdiggnällt om utrustningen nu, jag lovar. Hästen gick över förväntan idag. Red basic skolor där jag ville få henne att bli mer lyhörd för hjälperna och vänta in mina signaler. Traven var fin. Med lite mera tryck, spänst och framåtbjudning kan nog detta bli bra. I galoppen har hon väldigt svårt. Hon vet inte riktigt hur hon ska använda sin kropp och orkar inte bära sig. Styrkan kommer med tiden men just nu är det en kämpainsats att få henne att galoppera några varv på volt i rätt rytm och balans, pust. Jag försöker att understöda så mycket jag kan utan att störa. När jag travade av fick jag en riktigt fin känsla. Hon var så lösgjord och avspänd, kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0