Nya fötter

Eller ja nya skor kanske man ska säga EGENTLIGEN...men jag säger nya fötter:) Igår var världens bäste hovslagare ute och fixade fötterna på Ärto. Vet ingen som är så noggrann med detaljerna som han. Slipar och filar både här och där, noggrann med vinklarna!
Visst han kostar lite mer, men oj så värt det är. Utan hovar ingen häst. På tok för många använder sig av hovslagare som inte verkar ha en aning om att olika hästar har olika hovar...de skor alla hästar likadant. Skrämmande! Jag har faktiskt svårt att förstå hur man resonerar som hästägare då? Jag är ingen utbildad hovslagare men jag har en uppfattning om hur ett par bra hovar ska se ut och skulle aldrig acceptera att min hovslagare slarvade!


Bilden är inte från igår utan vid ett tidigare tillfälle med broddar i och när hon inte var nyskodd!

Eftersom hon var nyskodd blev det bara en skön skritt tur på grusvägarna. Jag undviker i största möjliga mån att rida efter att hästen är nyskodd. Men ibland blir det lite svårt med tidsplaneringen. red på tvådelat bett och gramanen som livlina. Hon var jättefin och lyhörd. Trotsperioden kanske är över? Funderar på att skutta lite idag. Småhinder, lydnad. Kanske utebanan är sladdad så kan man hoppa ute i det fina vädret. Vi får se! På fredag är det tänkt att hoppa lite störe språng om jag får med med älsklingen ut så han kan serva mig. Isf kommer en film också.

Vill ha sommar nu...







Kommentarer
Postat av: Nina

Nä utan hovar ingen häst. Så sant så!

2010-04-14 @ 12:11:20
URL: http://ncn.blogg.se/
Postat av: Mina

Jag resonerar precis som du, hellre betala extra till en bra hovslagare som verkligen vet vad han gör, det sparar så mycket på hästen, och även på plånboken i längden :) Utan hov ingen häst, precis som du sade :D

2010-04-14 @ 17:56:14
URL: http://femgangare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0