Full fräs

Igår var det uteritt som stod på schemat. Hade planerat att rida ut själv, men fick sällskap av en i stallet. Var hur längesedan som helst jag red ut tillsammans med någon. Fördrar att rida ut själv för då kan jag styra tempo och vägval mycket bättre. Ärtan blir lätt så stark och stressad när de är fler hästar med! Men igår red vi som sagt ut tillsammans med en annan pålle:)
Valde en bra runda som man kan galoppera mycket. är helt perfekt då hästarna blir ordentligt framskrittade på både grus och asfalt innan man kommer till klippta gräsvägar!! Blev mycket galopp och de var himla busiga. Lät pållarna sträcka ut den sista galoppvägen och jisses vad det gick. Var lite orolig för Mickan där ett tag, såg bara i ögonvrån hur hennes häst la på den ena jättebrallen efter den andra,haha!Själv är jag lyckligt lottad att ha en häst som i princip aldrig har bockat.
Tror det är nyttigt att verkligen låta hästarna sträcka ut ordentligt ibland, med tanke på att man sitter och samlar och trycker ihop dem i ridhuset för det mesta! Det var fyra nöjda hästar och ryttare som kom tillbaka till stallet vid 19.30 igår:)
Kvällen blev ännu mer perfekt när älsklingen hade köpt med sushi hem, yeeee!!
Idag står det städ och tvätt på schemat. Stryka borde jag också hinna med! Sen ska jag hämta transporten som varit på service i Mantorp. Blir nog en titt förbi travshopen också. Ska se om jag hittar en snygg brun remontgrimma till mitt Frank Baines träns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0