Full rulle, uppe med tuppen...

Hela helgen har det varit full rulle. Ridningen har gått SUPER! Wow känsla på dressyrpasset både i torsdags och imorse. I torsdags valde jag att lägga ut mycket bommar. Både travbommar på böjt spår, galoppbommar och bommar på volt...samt två små små lydnadshinder. Har helt förträngt hur oerhört bra bommar är för att få en mer fokuserad och konsekvent ridning! Ärtan var helt med på noterna och jobbade på bra hela passet. Red på gagbettet med dubbla tyglar. Lagom skarpt och ärtan gillar det verkligen. Idag red jag på det raka bettet och vi trimmade ca 30 minuter i ridhuset.
Tvärt om vad jag känt de senaste ridpassen var travarbetet bättre än galopparbetet. Flyttade mycket bakdel, samlade och längde steglängden, samlade, flyttade framdelen osv. Mjukgörande basicarbete med andra ord. Eller helt perfekt lösgörande arbete för en hoppe-häst;)
Efter helgen kan jag konstatera:
A: Inception måste vara en av 2000 talets bästa filmer!
B: Jag har underbara föräldrar och svärföräldrar som ställer upp och stöttar när det behövs
C: Att jag nog aldrig kommer sluta med hästar och ridning, det ger så mycket tillbaka!
Dags att stressa iväg ut till föräldrarna en sväng för att hinna umgås med mina underbara småkusiner från Sthlm, sedan vila några timmar innan det är dags att gå på nattjobbet!
Funderar på om jag ska anmäla mig till NYRK, hhuum har inte bestämt mig ännu. Hinner inte träna på onsdag (skulle behövas!) och är dessutom osäker på vad för klasser/klass jag ska hoppa. Är lite inne på att ge henne en lätt rolig tävling där hon kan leka runt, typ hoppa 110-120, men samtidigt leker hon runt 130 med? Där är det bara hhhum...piloten som ska hänga med;) Ska jag hoppa en klass, eller två klasser. Kanske blir en 120 klass för sedan ta beslut om hon ska gå 130 klassen med. Tål att tänkas på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0