Tävlingen

130 A:0 - 4 fel
Åkte som sagt till Gamleby och deras nationella tävlingar för att rida en 130 klass. Var som sagt en A:0 och Ärtan gick som en klocka hela vägen. Tyvärr åkte bommen på sista hindret ner, så synd. Hon förtjänade verkligen en felfri runda. Kom precis utanför placering:( Alltid lika surt. Men glädjer mig över ännu en fin 4 fels runda i 130. Nu ska vi försöka planera in lite mer tävlingar i höst och förhoppningvis starta några 140! Helt plötsligt känns allt så lätt och hindren känns väldigt låga. Jag vågar utnyttja galoppen och vågar vända.
Banan igår var inte särskilt bra. Varken underlagsmässigt där den var tung och djup på vissa ställen men även hur hindren var placerade. Det fanns liksom ingen logik i hur de var vinklade och placerade. Gav inget flyt och vägarna var konstiga. Inget bra betyg till Robert Fritz som banbyggare! men den stora fina banan borde det gå att bygga väldigt roliga och utmanande banor.
Nya tränset... i färg på bilden under,bara älskar det:)Nosgrimman är från Globus och riktigt fin faktiskt.


En reflektion från dagen- Var har dressyrarbetet tagit vägen hos ponnyryttare? Så mycket slitande och dragande och dåliga vägar var längesedan jag såg. Vad hände med att planera sin ridning, vägarna, lugn och låg hand? Vad ledsen man blir! Tyckte verkligen synd om många ponnyer och deras munnar. Vad tänker föräldrarna med egentligen? Och detta skulle vara en nationell tävling?
Snälla Sofia följde med och tog lite bilder, de kommer senare i veckan när jag fått dom:)

Kommentarer
Postat av: Sara

Sv: Tack för tipsen :) Jag ska tänka på att sätta mig ner mer o komma till ridning så jag inte behöver använda handen så mkt.

Ja de är sant man kan faktiskt utgå :)



Synd på nerslaget! Tränset var superfint :)

2010-08-30 @ 09:48:49
URL: http://stallgrasma.blogg.se/
Postat av: Lina

Sv: Tack igen :D

Ja, det är verkligen allt på en gång! :P Fast jag känner mig inte ett dugg orolig, faktiskt...? Kanske för att jag har världens bästa Martin vid min sida <3

2010-08-30 @ 11:13:11
URL: http://equilina.se
Postat av: malin

HÅller med om att banorna verkligen var väldigt konstigt byggda. Kul ändå att ni fick till en så bra runda!



Satt också och kollade på lite ponnyer när jag var där och jag håller helt med om att det är inte ofta man såg bra ridning där inte. för att inte tala om att typ hälften av alla hästar går med pessoa:S

2010-08-30 @ 11:46:56
URL: http://mallizzp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0