Värdelös...jag vet!

Mitt bloggande har varit värdelöst sista tiden. Haft på tok för mycket att göra, dvs jobbat som en tok. Men jag ska verkligen inte klaga, gillar mitt nuvarande jobb. Serviceminded ända ut i fingerspetsarna;)

Tänkte tips om ett riktigt smart (verkar vara det iaf!) täcke från Horseware. Rambo Optimo. Efter att ha tillverkat täcken i åratal så har de ÄNTLIGEN kommit fram till vad jag tror, är en riktigt smart lösning. Äntligen blir det slut på illasittande täcken med skav på bogarna. Hästarna kommer kunna röra sig fritt och ledigt! Ja vad är det för speciellt med detta täcke då, kanske många undrar? JO, täcket är i två delar! Precis som oss människor så ser inte hästen likadan ut framtill som baktill, HW har därför tillverkat ett täcke med revolutionerande rörelsefrihet framtill, eftersom den inte sitter samman med bakstycket, som ligger mer slimmat mot hästens kropp:) Svårt att förklara med man ser det ganska tydligt på bilden. Kommer säkerligen kosta multum i Sverige, men i England finns det för 266 pund (utan halsdel)Är ett riktigt tjockt vintertäcke 400 g och finns i grått/svart eller beige/brunt.

Behöver jag säga att ÄRTAN VERKLIGEN VILL HA:)



Förövrigt har hon gått riktigt bra flera dagar i rad nu. Trots att det verkar vara någon storbrunst på gång i stallet. ALLA stona är helt konstiga, keliga, gnäggar och har sig. Idag red vi ut en riktigt lång runda, med massa stärkande galopparbete. Imorgon blir det att hoppa någon typ av serie i ridhuset eller bom-8m-räcke-8m-bom. Dvs två korta galoppsprång som ska vara i en kort energisk galopp med hög frekvens...för att verkligen få hästarna att trampa under sig och hoppa upp sig. Bommen bakom är perfekt för hästar som gärna drar efter hinder.

Kommentarer
Postat av: malin

wow! låter som en supersmart täckeslösning. måste forska vidare i det, hihi!

2010-08-11 @ 07:54:53
URL: http://mallizzp.blogg.se/
Postat av: Lina

Smart, men fult! ^^ Kunde de inte gjort det i samma färg åtminstone? Nu ser det bara ut som att de sytt ihop två täcken som blev över.



Sv: Tack! Kändes skönt att få det ur sig :P

Ja, någon sorts hästägarlicens hade inte varit fel! Som jag började med att skriva, det är för lätt att skaffa häst. Man behöver bara stallplats, knappt ens pengar längre :-S

2010-08-11 @ 10:12:23
URL: http://equilina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0