Snowisch...

Idag busade vi till det lite och red ut i snön! Grusvägarna var jättefina och det blev ganska mycket trav och galopp. Ärtan var aningens het på vägen hem, men hon lyssnade fint i alla fall. Försökte variera tempo och takt i början på ridpasset innan Ärtan satt i turbon, för sen är det bara takta takta hela vägen hem, knasbollen. Det är roligt att ha en sådan arbetsmyra till häst, vet inte om jag skulle känna samma glädje av att rida en slöfock. Tror inte det!

Sen fick hon gå ut i hagen och äta sin lunch. Inte det allra lättaste att leda ut ett matvrak till häst när man har henne i ena handen och lunchpåsen i den andra:p Man kan ju i alla fall leda ut henne lugnt i hagen utan att hon drar sin repa när maten är med..."hallå, jag kan ju inte lämna maten!!!"


Igår har vi bockat av lite på alla olika listor som ligger här hemma. Både jag och älskling är "listomaner",hehe! Listorna styr mitt liv...;)

*Mailat hyresvärdar om lediga lägenheter

*Sökt jobb till mig, pust!(jag vill bli hollywood fru!!!)

*Kontakta lite olika stall om stallplats. Verkar finnas två alternativ, antingen skruttstall utan ridhus till en billig peng eller helinackordering med ridhus,skrittmaskin,utebanor för runt 3-3500. Kan säga att det sista alternativet lockar aningens mer. Aldrig att jag ställer mig i ett stall utan ridhus igen. Det är jag för beväm för! Ska kika runt när vi åker ner i jul och hoppas att det är något som känns bra. Tycker inte 3000 är det allra värsta för en helinackordering, betalar ju 2500 idag. Men helst vill jag ju mocka själv, pedant som jag är. Men det är säkert lösbart hoppas jag:)

Idag ska jag maila flyttfirmor och få in offerter, kontakta städfirmor och fortsätta drömma om ett hus jag hittat,hihi! Mitt drömhus som skulle bli sååå fint efter lite renovering och rätt inredning, operation övertalning påbörjad...



Kommentarer
Postat av: Yasmine

3500 kr måste vara överkomligt för helinackordering med ridhus och skrittmaskin.. Det är vad jag betalar utan dessa "livsnödvändigheter" :P Hoppas att du hittar något fint ställe till din häst!

2010-12-07 @ 14:04:55
URL: http://yasminesriddagbok.wordpress.com
Postat av: Siri

Shit vad billigt det är med stallplats överallt except for Stockholm. Orättvist. :(

2010-12-07 @ 20:57:25
URL: http://callestraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0