Perfekt ridväder...

... ja det kan man minst sagt säga om dagens väder. Lite vind, mulet och ca 20 grader. Enligt mitt tycke kan det inte bli mycket bättre:) Jag måste säga att Ärtan känns över förväntan i ridningen. Inte alls så stel och stark och motsträvig som hon kan bli efter någon veckas vila. Tvärt om. Är medgörlig och elastisk. Igår joggade jag bara igång henne i ca 20 minuter. Varierade mycket mellan skritt och trav, la mindre volter i volten och flyttade henne sidvärts. Kanske var därför hon kändes så himla trevlig idag??:) Igår red jag på achenträns med nya mylerbettet. Hon blir inte alls lika framtung och dragig på det. Väljer ändå att variera bett och nosgrimmor för varje dag för att hon inte ska "vänja sig" vid ett bett och hitta sätt att komma undan. För finurlig är hon minsann min lilla dam!
Idag red jag inne i ridhuset. Gick med det raka bettet och remontgrimman. Travade fram i låg rund form för att mjuka upp muskulaturen, övergick sedan till galopp och lite övergångar galopp-skritt-galopp. , för att sedan lägga ner henne igen och trava av i den djupa formen i lite fräschare tempo. Red ca 20 minuter. Alldeles lagom pass för en igångsättning och ärtan var super trevlig att rida:)
Är skönt att vara lite ledig ikväll. Imorgon jobbar jag igen. Om vädret är bra tror jag att det blir en uteritt för våran del imorgon! Synd bara att grusvägarna är stenhårda...går inte att göra så mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0