Härlig helg...

..Igår hade jag stalljour hela dagen. En av få dagar varje år. Är skönt att slippa även fast det går snabbt (står ju bara 8 hästar i stallet!) Just nu går Ärtan halva dagen i sin vinterhage och halva i sommarhagen. Dels för att det är oerhört mycket gräs i sommarhagen= hon blir smällfet, men även att det är väldigt kraftigt gräs i just den hagen och Ärtan som aldrig sluta äta= kolikvarning! Problemet kommer vid hagbyte på dagen. Hon är helt okontrollerbar,gaah! Risk att några fingrar kommer imellan om man inte är snabb med knäppen på grimskaft eller grimma.... så för tillfället går det bara att trä genom grimskaftet i grimman, vända henne om när man väl kommer IN i hagen och sedan vänta tills hon coolat ner sig en aning... för att sedan bara lugnt dra loss grimskaftet. Och då är det fullt sken ett varv!

Gjorde en tabbe på jobbet i lördags natt. Tror jag stukat den när jag gick emot en tung stol. Hela tummen bara vek sig! Började svullna upp och värka. Satt med ispaket hela natten! Inte så bra att jag sedan red på söndagen. Idag får nog Hanna rida:)

Jag och Hanna ska förresten ta en tur till Sharpman för att shoppa loss innan hon åker till U.S,ska bli skoj!

Kommentarer
Postat av: Sabina Borenius- Satsningen som juniorryttare- Vinn ett Pessoaschabrak

Sv: Jo det är lite hårt, de håller på att harva upp underlaget så att det blir bättre :/ Tack, hon kändes fin :)

2010-06-07 @ 12:21:28
URL: http://ronda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0