Hoppträning

Träningen gick riktigt bra faktiskt. Kände mig väldigt seg i tanken bara! Kanske beror på att jag jobbat ganska mycket de senaste dagarna och inte riktigt ställt om från nattarbete till vanlig dygnsrytm?

Trodde vi skulle vara ute men blev träning inomhus istället pga de ostabila vädret och R som inte ville stå ute i regnet,haha! Tyvärr är underlaget riktigt riktigt uselt i ridhuset. Verkligen under ALL kritik! Båda kortsidorna och särskilt alla hörnen är glashala och trots att man rider hästen superbalanserat så släpper det iaf. Jag förstår inte de som har ett ridhus eller som i detta fallet en STOR anläggning...och inte sköter underlaget bättre. Underlaget i detta ridhus är nog inte bytt på 20 år och i princip aldrig mockat. Ja då kan ni ju själva lista ut hur dåligt underlaget blir. Som tur är fungerar utebanan lite bättre. Inte helt optimalt enligt mitt tycke, men det släpper inte åtminstone.

Jag är en sådan som blir oerhört påverkad av att underöaget är kasst. Framförallt är jag såklart rädd om min häst och vill absolut inte se henne gå omkull eller dra på sig en sträckning...och ridningen blir därefter, ganska försiktig. Tycker dock att det är helt accepterat med de förutsättningarna. Som tur var så hoppade vi mest på medellinjen och jobbade med våran sits. Behövligt. Jag kommer på tok för långt fram stundtals. Inte ok!!

Ärtan var riktigt fin särskilt genom serien. Hoppade kryss 6m-räcke-6m- räcke-6m- oxer. Det gällde verkligen att sitta still och låta hästen tänka själv. Ärtan backade av super och kändes så fräsch och fin. Höjde upp lite och trots att det är trångt på 6 m gjorde hon serien gallant:)

Avslutad med en linje räcke till oxer 17,5m med fyra fräscha framåt ca 140 höjd. Fick en bra känsla!

R är verkligen förjust i Ärtan, men å andra sidan vem är inte det *skryyyt,hihi*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0