Sommarvärme..

...eller lite tropisk känsla i alla fall:) Så skönt att kunna rida i bara pikétröja, känns som att det var evigheter sedan. Ärtan har gått två bra ridpass i ridhuset. Försöker variera både bett och nosgrimma eftersom hon är så svår i munnen, är så tråkigt bara att hon aldrig är helt och fullt nöjd. Bäst går hon faktiskt på kombinationsbettet (hack-tvådelat). Men det är på tok för skarpt för att sitta och rida på varje dag och dessutom svårt att ställa igenom henne helt.

Just nu rider vi på ett rakt bett med fasta ringar. Gillar egentligen inte fasta ringar för får en sådan stum känsla tycker jag, men på det raka bettet fungerar det ok. Ska köpa lite nya bett så man har mer att veriera mellan. Bland annat ett kulbett. Är en i stallet som går på det och fungerar mycket bra. Sedan ska jag se om jag kan hitta någon form av flippan-bett eller liknande att ha i hoppningen...annars ska jag testa med gaget igen. För tillfället är hon ruskig stark efter hinder och vill inte bråka i onödan.

Nu betar vi lite gräs varje dag för att vänja magen... förhoppningsvis släpps de i sommarhagen snart...då kommer magstorleken explodera om jag känner Ärtan rätt:) Men skönt för dem att gå i stor hage!

Kommentarer
Postat av: Lina

Sv: Ja, lite seg igång var hon... Tror hon var kissnödig för hon segar ihop då :P Och det blev ju många timmar från att vi åkte hemifrån (kissar inte på tävling) tills vi startade terrängen.

Tack!! :D Störigt på nedslaget dock... Hur tycker du sitsen är nu?

2010-05-19 @ 13:39:35
URL: http://equilina.blogg.se/
Postat av: Victoria

2010-05-19 @ 14:02:51
URL: http://nineintheafternoon.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag tyckte att det var lite, lite kallt för pikétröja än och red med 3/4-ärmad skjorta igår :P



Sv: Tusen tack, kul att höra!! :D

Har fått lite bilder nu och tycker att jag är väl snål med eftergiften, lägger upp sen och du får GÄRNA kika på dem och kommentera... =)

2010-05-20 @ 09:19:55
URL: http://equilina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0