Varför WHIPPAR är de bästa...

Finns många anledningar till varför jag tycker Whippet är den ulitmata hundrasen. Men här kommer de största anledningarna:

* De är ståtliga och vackra hundar med en naturlig elegans och värdighet.



* De är lojala mot flocken och går inte fram till vem som helst. Det får en att känna sig utvald och speciell. Skulle inte vilja he en hund som går fram och hoppar på okända människor. Blir själv vansinnig när främmande hundar kommer och hoppar på en, skitar ner kläderna och är allmänt jobbiga!

*Whippar har den ulitmata storleken. Inte för stor och ingen liten råtta. Samtidigt tar de ingen plats inomhus!



* Lynnet, de är oerhört vänliga och personliga hundar utan prestigekrav att hävda sig mot andra hundar. Det är inte för intet som man kan se en hel flock med whippar busa och leka tillsammans, hanar som tikar!

* On och off.... ja det finns nog ingen hundras som är så on och off som en whippet. Ute är det en pigg och alert hundras som ställer upp på det mesta. Finns inget mer underbart än att se en whippet eller annan vinthund sträcka ut för fullt:)  Inne är det en riktigt soffpotatis som bara vill ligga mjukt och varmt och gärna så nära som möjligt, hihi... Det sägs att en whipp kan sova 16 timmar av ett dygn och det stämmer verkligen! Muffin sover i sängen varje natt, under täcket... och tackar inte nej till en sovmorgon!



* Pälsen, oj så skönt att slippa en hårboll som dels skitar ner hemma och dels luktar mycket mer hund. En whipp kan du klappa och gosa med utan att få den lite äckliga flötliga hundlukten på händerna. Underbart!!

* De är så speciella och komiska av sig. Akrobatik på hög nivå vill jag lova. De kan ligga/sitta i princip hur som helst, och ger en ett gott skratt varje dag. De "pratar" väldigt mycket, piper och har sig när de inte får vara nära eller vill ha uppmärksamhet...så sött!!




Om man läser runt på lite bloggar som handlar om andra whippar så kommer det verkligen fram hur lika alla whippar är. Samma sköna "style", samma typ av lynne och personlighet.

Vi kommer aldrig skaffa någon annan hundras än WHIPPET, den ultimata hundrasen!







Kommentarer
Postat av: Lina

Åh, jag vill också ha en whippet! :P



Sv: Kul att se ett livstecken från dig!! :D

Allts¨å, jag tränar tränar och tränar... Allt annat kan jag fläta, men fasen inte svansen!!

2010-05-17 @ 11:41:07
URL: http://equilina.blogg.se/
Postat av: Nina

De är jättefina men det som har avskräckt mig från att vara intresserad av en är deras jaktinstinkt. Men du kan ha din lös?



Men riktigt häftiga hundar och jag skulle gärna ha testat Lure Crousing!

2010-05-17 @ 21:11:17
URL: http://ncn.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jag är väldigt hundrädd men min granne som jag hade min ponny hos som mindre har 2st whippets och det är dom underbaraste hundarna jag vet. Dom har allt :) VI brukade ha dom med lösa när vi var ute och red för dom stannade alltid kvar hos oss. Underbara individer

2010-05-18 @ 11:23:24
URL: http://hastfotografen.webblogg.se/
Postat av: Nina

Haha....jag ska nog inte ha fler hundar. Har snart tre. =)

2010-05-18 @ 15:25:44
URL: http://ncn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0