Drömpålle

Ärtan gick som en klocka igår! Jag var nöjd och Ärtan frustade nöjt hela passet:)

Har blivit mycket ridhus de senaste dagarna pga snön. Inga snösulor och inga broddar har uteslutit annat än just ridhuset. Nu verkar snön vara på väg att töa bort, SKÖNT! FÖrhoppningsvis innebär det lite mjuka fina leriga grusvägar. I det avseendet är det OK med lera:p

Ridpasset igår fokuserades mestadels på travarbete med en jäkla massa tempoväxlingar och övergångar. Har stundtals lite problem med att Ärtan gärna går ifrån mig just när vi ska ändra tempot så därför är det alltid lika nyttigt att fokusera extra på det. Igår var hon som rena drömmen att rida. Blev mycket fyrkantsspåret, rakrikta, övergång eller tempoväxlingar.

Hon fick med sig bakdelen mycket fint, kom upp med ryggen och automatiskt kommer även den högre formen när man samlar lite. Ärtan är ingen dressyrpålle, men hon är lydig, relativt lösgjord och stundtals oerhört trevlig att rida trots sina små egenheter,hihi!

Tror det är många som inte förstår hur pass svårriden hon är. Har hört många kommentarer om att "det ser så lätt ut"....men oj vad jag har kämpat genom åren. Har varit mycket slit för att få henne dit hon är idag. Nu äntligen sitter alla knappar och vi känner varandra innan och utan...kanske därför det ser så lätt ut. Vilket iof är ett gott tecken. Min strävan är alltid att rida med så så hjälper som möjligt.

Snyggt och prydligt ska det vara:)

Idag ska jag hoppa lite små serier tänkte jag. Sofia kommer även med sina två pållar, ska bli skoj att se Hella!


Kommentarer
Postat av: Lina - Inridning, tävling och graviditet!

Hehe, jag tror inte hon är ett dugg lättriden! ^^ Fått flera liknande kommentarer om Sawanna (men vi vet ju redan att de är tvillingar egentligen), vi får väl ta det som en komplimang antar jag! :P



Sv: Var köpte du det och vad gick det på? :P

Woho!! :D Jag har misstänkt det ;-) Hur långt har ni kommit, så att säga?

2010-11-12 @ 10:11:21
URL: http://equilina.se
Postat av: Lina - Inridning, tävling och graviditet!

Oj, så pass?! :D

Var blir det då? (nära mig, nära mig, nära mig)

2010-11-12 @ 10:39:01
URL: http://equilina.se
Postat av: Sofia

Det ser ju verkligen så enkelt och trevligt ut när du rider Ärtan men det är ju inte så lätt som det ser ut..hmmm, något jag har upplevt:P

Tack för hjälpen idag! :D

2010-11-12 @ 21:47:46
URL: http://memylifemyhorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0