Fullspäckad lördag

Idag ringde klockan prick 06.00. Upp, koka havregrynsgröt (hurtigt!), koka kaffe, bläddra genom corren, dra på sig stallkläderna och bege sig mot stallet. Hade stalljour halva dagen. Vi brukar dela upp det och ta en halv dag var eftersom vissa i stallet (läs JAG!) bor en bit ifrån.

Kl 7 fick pållarna mat. Börjar alltid med grovfodret...blir lugnast så och så hinner de bli av med värsta hungern innan kraftfodret. I vår stall får alla hästarna mest betfor på morgonen= tunga hinkar:p Efter det kollar jag över vattnet till alla hästarna. Vi har vattenhinkar till dem. Skönt för då har man koll på hur mycket de dricker. ärtan har två hinkar medan vissa i stallet bara har en. Är jag som är nojjig och vill ha en extra garanti så hon inte står utan vatten även om jag kommer sent på em!

Sen ska kissen ha mat...rabiat matgalning. Den katten är alltid hungrig. hhum...hur kommer det sig??

Satte mig sen i ridhuset uppe i värmen och läste senaste ridsport, drack ytterligare en(läs två) koppar kaffe. Myyysigt!!

Vi brukar hjälpas åt med täckesbyten på helgerna eftersom man ändå är där. tar ingen tid och jag gillar att vara SNÄLL;)

08.30 kom hästarna ut i hagen och jag förberedde Ärtan för en ridtur. Valde att rida ut en runda. Ärtan var överladdad men skötte sig fint ändå. Blev en lugn tur med mestadels trav och skritt. Precis när jag kommer tillbaka till stallet börjar regnet vräka ner igen. Skönt att jag hann med en uteritt innan det bev skitväder:)

Mocka,sopa och packa höpåsarna stod sedan på schemat. Visst är det så skönt när det är ordning och reda på grejorna,allt nyputsat, ordentligt mockat och pedantiskt sopat i stallet?

Eller är det jag som är konstig:p

Avslutade stallfm med att lunchfodra hästarna ute i hagen kl 11.

Nu sitter jag på jobbet,slutar vid 23....då blir det hem och sova några timmar innan det är dags för jobb 7-15!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0