ONT!

Skulle kommit upp igår kväll, men men...
Trött och ont i munnen (j-vla tandläkare) Varför lyckas jag alltid med bedriften att få hål i någon tand? Trots att jag borstar och borstar morgon och kväll,suck! Men men nu är det värsta besöket över. Nästa vecka väntar rengöring och polering hos tandsköterskan. Det där med tandläkare är verkligen inte min grej! Tröstar mig med ett glas rött, och Robinsontittande! Snart kommer älskling hem till mig och lagar middag, min egen super-kock. Varierad och framförallt nyttig mat! Visst kan jag också trycka i mig en och annan pizza eller McD-meal...men fy så dåligt man mår efteråt då! Här hemma blir det mycket bönor, veggo, hemmagjorda soppor och fisk. Ingenting slår älsklings mat, vilka skills alltså:) Mums!

Hoppträningen i tisdag gick sådär. Ärtan blev oerhört spänd och nervig efter att R jaga runt med långpisken i högsta hugg. Låter värre än det var, men ibland måste man övertyga istadiga ponnyer,eller hur Sofia:p Ärtan reagerar väldigt mycket på ljudet av ett spö, stackarn. Så förutsättningarna blev inte de bästa. Min koncentration var nog inte heller på topp. Så är det ibland, och precis som Roine sa "det är därför vi tränar" Vi fick trots allt till många bra linjer. Hoppade räcke-räcke med 5 korta, wow vilka språng hon fick till. Och sen hoppade vi en lite klurig linje med plank, 16m-oxer-7m-räcke-16m-räcke. Gällde verkligen att rida i svängen och hoppa in för att räcka på 3 språng utan att behöva jaga.

Var skoj att se alla nya som var med och fick testa på att rida för Roine och genast upptäckte hur grym han är att rida för:)



Nu kom det snö igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0