Snön glittrar och glimmar...

... eftersom Ärtan har lite halvt om halt semester just nu rids hon bara lite sporadiskt. Kör lite varannan dag principen men beror på väder och vind. Idag blev det en underbart härlig uteritt i månskenet. Trots isande blåst var det helt underbart. Ärtan var minst sagt på tårna och väldigt arbetsvillig. Stackarn hon gillar inte att ta det lugnt. Kommer vara väldigt roligt och inspirerande att påbörja vinterträningen sen:)

Grusvägarna var helt perfekta att trava på med packad snö och is. Skönt när vinterdojjorna är på så man slipper tänka på att hästen kan halka eller får styltor. Red bara en kortare runda men en del av den vägen hade drivit igen väldigt mycket och det var jättenyttigt att trava i de höga drivorna. Ärtan frustade som en tok...hela tiden med spetsade öron, sötisen:)

Snön gör verkligen så att det känns ljusare ute. Helt plötsligt gör det inte så mycket om man rider senare på eftermiddagen. Blir svårt att hinna med en ridtur i dagsljus när jag jobbar natt!

Tror faktiskt vi ska ta en skön uteritt imorgon med!


Bild från förra vintern

Visst är det skönt med snö och minusgrader så man slipper leran i hagarna:p


Kommentarer
Postat av: Lina - Inridning, tävling och graviditet!

Sv: Jo, är det halt till/från/i hagen är det klart en annan sak, men jag tror många broddar lite på rutin och låter dem sitta hela vintern, oavsett is, snö eller barmark :-S

Här har vi halkfritt än så länge iaf, risken att de skulle halka på stallgolvet med broddar är betydligt högre än att de skulle halka till/från/i hagen utan :P Man skulle haft en gummimatta i stallgången såhär års! Dryg att sopa bara, men har man den bara vintertid är det väl överkomligt.

2010-11-29 @ 14:25:35
URL: http://equilina.se
Postat av: Sara Wahlund- Unghästar/ Världscup häst.

Jag är glad att de inte är lerigt men fy tusan för denna kylan ändå! haha.. fryser hela tiden! ;)

2010-11-29 @ 19:19:20
URL: http://stallgrasma.blogg.se/
Postat av: Lina - Inridning, tävling och graviditet!

Du ska tävla för Glimma (A) Det ligger ungefär så långt bort man kan komma, oavsett var man är (jag har ridit för dem i två år nu och aldrig varit där ens :P) men är en supertrevlig klubb som faktiskt sponsrar sina ryttare lite! Gör du mer än 3 eller 4 (minns inte) starter per år får du licensen betald, för seniorlicens krävs att du gör de starterna på lägst reg men det är ju inget problem. Blir du placerad får du startavgiften betald i efterhand. Inte så mycket till sponsring kanske, men mer än någon annan klubb här nere som jag vet!

Kring Ystad har du ändå knappt några klubbar att välja på, så då kan du lika gärna bli klubbkompis med mig och så satsar vi på ett lag i div 1 2012! ;-) Med dig är vi iaf två som ridit högre än 110...

Nej, men klart hästfrågorna är viktigare än boendet! ;-) Tyvärr är det lite utanför mitt område så jag har inte så mycket kontakter där. Kliniken på Bollerup har iaf gott rykte!

Jag tycker nog ändå att ni kan bo liiite längre norrut... ;-)

2010-12-02 @ 12:08:43
URL: http://equilina.se
Postat av: Lina - Inridning, tävling och graviditet!

Sv: Just det, medlemsavgiften är, håll i dig, HELA 250 kr! ^^ Halva startavg på hemmatävlingar, men de har bara lokalt och det tar säkert 2 h från Ystad och dit :P Men det bästa är ändå en förening som faktiskt uppskattar att man tävlar för dem! Jag har värvat alla deras tävlingsryttare på stor häst detta året ^^

Jag har inte ridit div 1 sedan Sawanna var 7 då vi inte haft något lag, men då placerade vi oss iaf :P Min inackordering ska vi också kunna peta upp på 120 tycker jag, det är ju ett år kvar.

Du har redan en vän här nere! :D

2010-12-02 @ 12:23:18
URL: http://equilina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0