TISDAG

Veckorna rullar på, snart är det jul...supermys!

Ärtan lyckades med bedriften att sparka sig själv på höger bak. Var supersvullen och varm i söndags,suck. Kylde det rejält med vatten och isbalsam, traskade lite i ridhuset och sedan fick hon stå lindad över natten. I måndags testade jag longera lite och kunde bara märka av en liten stelhet i det bakbenet. Verkar inte vara så allvarligt som tur är. Tar det säkra före det osäkra och låter henne gå själv i hagen nu. Skadan uppkom i samband med att hennes hagkompis börjat springa som en tok....och Ärtan är inte den som missar en chans att haka på:p Skillnaden är att Ärtan stressar upp sig och fortsätter springa som en tok om hon väl börjat. Dessutom började hennes hagkompis bli lite väl jobbig, bita i täcket och "valla" runt henne i hagen.

Så nu blir det själv ett tag framöver. Dock går de andra hästarna i grannhagen så hon blir inte helt själv!

Broddade igår...kändes som rätt beslut med tanke på snön som faller. På fredag kommer hovis och skor. Blir 4 broddhål och förstärkta sömmar denna gången. Ärtan har börjat slita så på sina baksöm! Kanske är ett tecken på att hon bär sig mer på bak (hoppas det)...annars är det bara ett tecken på att hon är lat och släpar fötterna efter sig,haha!


Fin nyskodd hov. Ärtan har superfina fötter av mycket bra kvalité. Har "peppar-peppar" bara haft en tappsko under alla dessa 10 år jag haft henne. Och det var när hon var precis nyskodd innan skorna "satt sig ordentligt". Räknas knappt då;)


Denna blev jag otroligt sugen på när jag såg den... snacka snygg design. Dessvärre är nog säkert inte läderkvaliten den allra bästa eftersom det är HG:s billiga kollektion. Men så kostar den också bara 15.000.

Bild från segcompany!


Fast är så otroligt nöjd med min kära Butet. Kommer aldrig kunna rida i en annan sadel! Ger verkligen en speciell känsla....tror de flesta som har en Butet håller med:)



Kommentarer
Postat av: malin

Riktigt snygg sadel!



men en gång butet, alltid butet, hihi

2010-11-23 @ 12:01:12
URL: http://mallizzp.blogg.se/
Postat av: Sofia

Vilken hage går Ärtan i nu då?:O så jag vet hur jag ska släppa ut dom, infon om hagarna når inte alltid fram till mig:P

2010-11-23 @ 20:05:07
URL: http://memylifemyhorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0