...

Hann såklart inte iväg på uteritt innan det blev mörkt:p Tänk att man alltid fastnar med något annat i stallet och att man alltid blir kvar längre tid än man planerat!

Red ett lösgörnade pass i ridhuset. Ca 30 minuter effektiv ridtid. Är så roligt att rida just nu när Ärtan går bra. Hon känns mjuk, smidig och lyhörd för mina hjälper. Hon är alltid lite stelare i höger sidan dock. Och det har hon alltid varit. Betyder att man får jobba lite extra med den. Börjar nästan därför uteslutande i vänstervarvet som är det "lätta" varvet. På så sätt ger man passet rätt förutsättningar från start och slipper onödigt tjafs. Dessutom ger det mig möjlighet att jobba även högersidan i vänstervarvet och på så sätt få det att släppa lite innan jag går över i höger...

(Nu blev det mycket höger och vänster här:p)

Idag är jag extra nöjd över att jag kunde sitta stilla och balanserat med handen. Efetrsom Ärtan gärna inbjuder till att fastna i handen är det något jag evrkligen måste tänka på varje ridpass. Och sen en stor guldstjärna till Ärto-pärto för hennes fina travslutor hon gjorde i vänstervarvet!



Mitt jobbschema ser lite dumt ut framöver så blir svårt att planera in tävlingar (om inte mina snälla kollegor kan byta några pass med mig dvs;)

Förhoppningsvis lyckas jag byta bort fredagens nattpass 29/10, så jag kan anmäla mig till...

*Björbäcks reg den 30/10. 130 cm

Och sen blir det förhoppningsvis...

*Vetlanda nat 7/11. 130- (140). Rider bara 130 klassen om det inte känns hundra!
(hade hoppats på att jag var ledig den helgen så jag hade kunnat åka hela helgen, men jobbar dessvärre både fredag och lördag. Bara att bita i det sura äpplet och inse att man måste jobba ibland!)


Kommentarer
Postat av: Yasmine

Vad jobbar du med? :)

2010-10-18 @ 01:59:54
URL: http://yasminesriddagbok.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0