Fredag

Blev en tur i ridhuset. Hoppas jag kan klippa Ärtan i helgen för hon blir verkligen svettig nu. Gisses vad vädret svängt runt. Från att vara flera minus till 12 plusgrader. Blev att byta tillbaka till ett 100 g täcke. Hon har ju dessutom en del päls,stor hage och lunchfodring...så borde inte gå någon nöd på madamen:)

_____________________________________________________________________________________________

Hon var riktigt fin hela ridpasset. Svarade bra för hjälperna både framåt och tillbaka. Kändes dessutom smidig och lösgjord i bogarna.

Jag försöker verkligen vara konsekvent och noggrann i min ridning varje dag och tror att det lönar sig i det långa loppet. Detta är något som jag försökt tänka lite extra på de senaste veckorna och det märks redan skillnad. Ärtan är mer lydig och lyhörd för hjälperna, dessutom känns hon mer harmonisk eftersom jag rider konsekvent och målmedvetet varje pass.

Det är så lätt att hamna i någon slags "hemma-lunk" där man nöjer sig med OK istället för att sträva efter PERFEKT! För att sträva efter perfekt försöker jag att ha en plan och ett mål med varje ridpass. Vad vill jag uppnå just idag och hur ska jag nå dit. Måste jag lägga fokus på övergångar, böjda spår, trav eller galopp osv.

Ibland får man rida mer med hjärnan än på känsla. Iallafall jag måste vissa ridpass verkligen tänka varje steg, varje övning. Planera in 10 avsaktningar på ena långsidan, kanske rida volten 4 varv för att inte nöja mig med halvbra....slit lönar sig:p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0