Glad:)

...kära pållen hoppade super igår. Att jag dessutom kunde rida på vanligt tränsbett gjorde ju det hela ännu bättre!

Hon var minst sagt på tårna eftersom vi red ute och det blåste en del. Byggde upp lite småhinder mest för lydnadsträning. Blev kryss-3 språng grind på diagonalen, en liten låg trekombination med kort avstånd mellan räcke-6m-räcke-6m-oxer, avslutade med att lägga en bom ca 17 m bakom för att kunna "kontrollrida" efteråt och variera antal språng. Allt för ofta slavar man med ridningen och vägen efter hinder,ajabaja!!;)

Ställde även upp ett lite travhinder. Dvs travbom ca 2,20m fram till räcke. Byggde det så att det blev ganska kort anridning och att jag hade valmöjlighet att fortsätta in i trekombinationen om jag ville. Ärtan hoppar alltid så bra när man travhoppar. Bommen hjälper henne att ligga kvar och vänta!

När jag värmde upp blev det mycket volter och sidvärtsrörelser. La även ut 2 kort-korta bommar att trava över från höger och vänster på medellinjen. Bra för att se att rakriktningen fungerar!

Ärtan var verkligen lagom taggad och väldigt reglerbar. Särskilt i galoppen. Så skoj! Idag blir det pysseldag både här hemma och i stallet:)

Kan man annat än bara ÄLSKA det här vädret:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0