Hepp hepp..

Eller kanske ska säga hopp hopp! Har inte hunnit med att uppdatera gårdagens träningspass...bland annat pga ett hemskt tandläkarbesök.Usch vad jag har svårt för tandläkaren! Men nu är det gjort. Tyvärr ett litet hål som måste lagas, sen är jag fit for fight!

Hoppträningen igår gick både bra och mindre bra!

Roine var på sitt allra bästa "höja upp" humör och jag och Ärtan fick en hel del kniviga saker att bita i. Precis som R säger så måste man då och då träna just på den höjden som man tävlar på och eftersom min målsättning är att starta lite 140 klasser måste man också träna på det + lite till. Det där med + lite till tog Roine verkligen på allvar igår. Jag är inte höjdrädd men gisses vad högt det var!!

Min stjärna hoppade super, tapper som hon är försöker hon alltid sitt bästa, och gårdagens pass var nog nyttigt för att få höjden i kroppen. Red lite olika linjer bland annat med räcke 13 m till en bred oxer. Inget svårt i sig, men när oxern ut hamnade på 150+ så...var man inte kaxig. Ärtan var i lite grann och rev ovanligt mycket för att vara henne, men tror det dels berodde på att jag ändrade min ridning lite (vem gör inte det på de höjderna??!) och att hon blev aningens matt. När Ärtan blir matt så blir hon inte trött utan snarare så ligger på hon på mer och det blir mer att hålla i. Fast det är underbart med en häst som bara bjuder på hinder och vill framåt:) Vilken härlig känsla när allt stämmer och man seglar över ett hinder som känns mer eller mindre oövervinneligt!

Vi hoppade även en långsida som bestod av räcke in-9,5m oxer-16m- räcke. Behöver jag säga att det kändes lite trångt när hindren blev över 140:p

Summasumarum....Ärtan är min stjärna. En helt underbar individ som jag aldrig aldrig kommer göra mig av med. Vi känner varandra innan och utan och hon har ett hjärta av GULD!!!



Kommentarer
Postat av: Lina - Inridning, tävling och graviditet!

*trycker på gilla-knappen*

2010-10-28 @ 18:12:42
URL: http://equilina.se
Postat av: Eleonor

Vad är ditt önskerepotage? Önska ditt repotage här: http://hastoridverksamhet.blogg.se/2010/october/onskerepotage.html#comment Du kan VINNA EN HEMLIG PRESENT!

2010-10-28 @ 19:53:24
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: Eleonor

Vad är ditt önskerepotage? Önska ditt repotage här: http://hastoridverksamhet.blogg.se/2010/october/onskerepotage.html#comment Du kan VINNA EN HEMLIG PRESENT!

2010-10-28 @ 19:53:46
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0