Ont

Har fruktansvärd värk i mina knän förtillfället:( Mest det högra och tyvärr är värken som värst när jag sitter i sadeln. Antar att det är positionen på benet som gör det. har haft mer eller mindre ont en vecka nu och det är riktigt surt. Jag känner mig väldigt hämmad,särskilt i min ridning. Igår när vi skulle rida ut kunde jag inte stå i fältsits pga att det gjorde så ont.

Därför vad dagens ridpass förvisat till ridhuset (trots det fina vädret!) Blev mest skritt och galoppjobb, eftersom det underlättar aningens när jag kan sitta ner. Ärtan var riktigt fin och lyhörd, även fast hon lekte med bettet ganska mycket i slutet av passet.

Jag red på det raka bettet och vanlig engelsk nosgrimma idag!

I galoppen ville jag fokusera på lyhördhet och reaktionssnabbhet. Det vill säga att hon ska ta hjälperna på en gång och vänta på mina signaler. Ärtan har annars lite lätt för att vara 4 steg före mig hela tiden, arbetsmyra som hon är:p

Bland annat galopperade jag på volt, och varierade mellan att fatta rättvänd och förvänd galopp. Det märks att Ärtan blivit så mycket starkare i både höger och vänster sida. Hon går väldigt balanserat och enkelt i förvänd galopp. Skoj!



Imorn ska pålle klippas förresten. Ses inte framemot...dock alltid lika skönt när det är färdigt:)


Kommentarer
Postat av: Lina - Inridning, tävling och graviditet!

Sv: Jaa! :D Trimma, trimma trimma! :P

2010-11-01 @ 11:02:05
URL: http://equilina.se
Postat av: Sara Wahlund- Unghästar/ Världscup häst.

Sv: ja personlig fotograf hade inte suttit fel alls :P

2010-11-01 @ 11:41:20
URL: http://stallgrasma.blogg.se/
Postat av: Sara

sv: Exakt! :)

2010-11-01 @ 17:22:17
URL: http://ussing.blogg.se/
Postat av: Lina - Inridning, tävling och graviditet!

Sv: Misstänkte att du skulle veta hur det är ;-)

Precis, att försöka bestämma något eller måtta in avstånd till hinder är ingen idé, hon slår på en nit direkt! Spö är man också ganska återhållsam med, iaf på andra ställen än bogen... :P

Jag försökte att bara lossa henne i handen för det hade definitivt inte blivit bättre om hon gått fastbiten där med sänkt rygg och bara kutat. Naturligvis är det någon liten idiot som måste kommentera att jag ska vara lugnare i handen så hon vågar gå fram till bettet och jag slipper de där halva sprången. Ooooo jaaaa det är preeeeciiiiis vad det handlar om! Suck, blir så j-vla trött på den typen av människor, läser de inte alls eller?

2010-11-02 @ 08:53:28
URL: http://equilina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0