Höst, underbara höst:)

Vilket underbart höstväder det har varit idag! För JA nu är det verkligen höst. Märks särskilt på hästarna som börjat sätta vinterpälsen. Nästa vecka ska jag klippa Ärtis hade jag tänkt...pust nu börjar det eviga klippandet! För det finns väl inget så fullt som en raggig häst,eller;)

Ärtan fick välförtjänt vila idag då hon gått 4 dagar på raken och gjort det bra! Pusade och fejjade lite istället. Putsade av alla mina träns och stövlarna. Även fast jag gör det efter varje ridpass (mer eller mindre) så är det bra att göra det ritkigt ordentligt ibland.

Annars har dagen varit riktigt lugn och avkopplande.... spenderat dagen en del framför datorn för att kolla på den 4* fälttävlan från Burghley. Ni vet väl att det är gratis webb tv därifrån:)
Några reflektioner:

- Fälttävlanshästar är INGA dressyrhästar. Med vissa undantag så rör de sig oerhört markbundet och verkar inte vara loss i ryggen för 5 öre

-De som kommenterar dressyren är två riktigt griniga överklassladies som fäller den ena taskiga kommentaren efter den andra och är troligtvis lika gamla som slottet där tävlingen hålls,haha!

-Christoffer Forsberg är VÄLDIGT lång och stor men rider med oerhörd lätthet och känsla, både dressyren och terrängen var en fröjd för ögat!Felfri på hinder i terrängen i hans 4* debut,WOW!

-Man måste ha stake till 1000 för att ge sig ut i den 4* terrängen som enligt mig är förenat med livsfara. Trötta hästar (med all rätt) i slutet av banan som hoppar varje hinder 30 cm för lågt och slår i både hovar och ben. Känns mer som tur att inte fler går omkull, läskigt!

- Man själv borde konditionsträna sin häst bättre! Bara ut att galoppera gott folk:)








Kommentarer
Postat av: Sabina Borenius

sv: Haha jag kan bara hålla med, knoppa är verkligen INTE min grej men vår lagledare tvingade oss :P

2010-09-06 @ 00:00:07
URL: http://ronda.blogg.se/
Postat av: malin

sv: ja men visst är det en helt annan häst! Så otroligt fin att rida på hacket alltså. Hon kommer att gå på det resten av säsongen så att såret i kinden får läka ordentligt och sedan får vi se:)

2010-09-06 @ 08:32:14
URL: http://mallizzp.blogg.se/
Postat av: malin

sv: det har börjat komma upp bilder på deras hemsida men än så länge bara från lördagens klasser.

2010-09-07 @ 12:35:35
URL: http://mallizzp.blogg.se/
Postat av: Tove - Ridsport, foto & vardag

Bra skrivet :)



Var gärna med och tävla om två böcker från Cavallus på min blogg: http://londoninmyheart.blogg.se/2010/august/bloggtavling.html#comment



Ha det bra!

2010-09-07 @ 16:40:05
URL: http://londoninmyheart.blogg.se/
Postat av: malin

sv: jag rider kanske i Brokind om det nu blir nåt. Såg att det väldigt lite anmälningar. Sedan åker jag antingen till åtvidaberg eller jönköping första helgen i oktober och sedan har jag inte planerat mer. Beror lite på när jag får hem larven och sådär:P

2010-09-09 @ 08:33:16
URL: http://mallizzp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0