Tävling

Analys och resultat av tävlingen igår. Första spontana reaktionen från mig var helt ok för första inne! För oj vad trångt det kändes helt plötsligt. Jag som alltid gillat inomhussäsongen, men nu när jag utnyttjar Ärtos galopp bättre så kändes det väldigt trångt. Eller så beror det på att ridhuset var relativt litet och banan ganska konstigt byggd. Har alltid gillar exempelvis Vetlandas innetävlingar och det ridhuset är bara 20*60! Men då är banan byggd efter det också.
Resultat:

120 A0:A0 - 7 fel
Ärtan var oerhört tjafsig i munnen och det var svårt att komma till ridning och hitta flytet. Missade helt på en linje och genade (ajabaja så får man INTE rida:p) Blev därför fel i distansen och ett stopp. Inget jag skyller på ärtan utan helt och hållet min miss. Får skylla på att jag är lite ringrostig när det kommer till att rida inne,haha!

130 A0:A0 - 0 +4 fel
Banan var lika konstigt byggd. Kändes oerhört lång och inte särskilt snällt byggd för att vara första inne för många. Det kan nog bero på att banbyggaren inte var så rutinerad, har alltid hört talas om henne innan. Fick en del fina språng blandat med en del mindre fina. Ingen stilrunda och är glad att vi inte filmade,haha. Skämdes nästan när jag kom ut från banan.....fast som tur är så brukar det inte se så illa ut som det känns:) Än en gång slarvade jag lite på linjer och red inte ut vägarna ordentligt, men Ärto är rutinerad och vet vad hon ska göra. Eftersom hon var tjafsig i munnen redan från start ville jag inte bråka utan lät henne sköta det mesta själv...fungerar ju tydligen det med.

Vi var bara några få till start så kom precis utanför placering. Den som vann var 0+0:a och vi petade ju tyvärr ett i omhoppningen! Annars var jag hela 7 sekunder snabbare än den som vann! Vi har verkligen fått upp farten och teamworket är på topp!

Summa sumarum... helt ok, Ärtan kändes lite matt och hoppade lite lågt en del språng, men kan bero på att underlaget sög lite både inne och ute och att hon sista veckan satt väldigt mycket och tjock päls. Denna vecka ryker den!!



Kommentarer
Postat av: malin

ja det var verkligen inga sjyssta banor för att va första inne. Tyckte det var onödigt stort också men man kanske blev lite lurad av att det var inomhus och hindrena var mer ihopträngda.

2010-09-20 @ 08:34:22
URL: http://mallizzp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0