Ang veterinär

Var någon som frågade om hur man kommer i kontakt med Åsa Frykman (veterinär i Mantorp) och då kom det in en kommentar från någon som inte tyckte Åsa var bra, att hon felbehandlade hästar, dömde ut dem osv.

Jag tror att ingen veterinär är ofelbar! Alla kan göra misstag.
Men jag har bara bra erfarenheter av Åsa. Ända sedan den tiden hon jobbade på kliniken...

Åsa var bland annat den som fick min ponny att komma tillbaka till tävlingsbanorna när alla trodde att det var helt kört.

Han hade nästan slitit av hassenan och framtiden såg väldigt mörk ut med en lång viloperiod.
Efter 6 månader med mycket jobb var han tillbaka igen:)
4 skrittningar per dag, kylning, linimentering, värmeskydd osv.
Under den perioden fick vi mycket stöttning av Åsa.

Jag vet flera hästar (rid och travhästar) som mirakulöst nog kommit tillbaka till tävling och presterat på hög nivå tack vare åsa som är noggrann och har en otrolig kunskap!

Jag kan verkligen varmt rekommendera henne som veterinär!



Kommentarer
Postat av: Anonym

visst alla veterinärer kan felbehandla det säger jag inget om men Åsa har ett rykte på sig om att göra det väldigt mycket från helt olika sorters folk från hopp/dressyr hästar på hög nivå trav hästar och hästar som bara lullar runt i skogen..



Flertal som berättar hur hon missat ex hovbensrotation flera veterinär besök men som hittades direkt när det byttes o skadan gått ännu högre.

Misstagit skador o bett ägarna sätta igång hästarna som lett till onödig vila eller en som fick sin 4åring utdömd för kraftiga förslitningsskador o när hon frågade om det va normalt på en 5åring ändrade hon beslut i vad det va för skada o visade sig efter byte av veterinär att de hela satt i en ordentlig sträckning i ryggen.



Som sagt jag vet alla veterinärer kan göra fel det är ok! alla är mänskliga men jag har hört för mycket från så olika personer som inte har med varandra att göra.. Sen har hon ju faktiskt någon/flera gånger anmälts.

2011-04-28 @ 20:53:29
Postat av: Mats

Hmm jag vet inte. Men jag förstås att du vill ha samm om hon varit bra tidigare.

2011-05-03 @ 11:33:45
URL: http://veterinar-gavle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0