Shoppat!

Igår klickade jag äntligen hem en ny hjälm:)
Blev en Charles Owen Ayr8 i svart läder (den i mitten) Tror det kommer bli stilrent och snyggt.
Hoppas den hinner komma innan nästa tävling:)
Idag har vi även varit i Malmö och shoppat saker till lägenheten. Nu är det mesta inhandlat, bara att skruva ihop allt nu också... lite småsaker som fattas. Växter, krukor, lite vintagesaker och förhoppningsvis en fin Gynningtavla;)
Ärtan har haft två riktigt bra träningspass i helgen. Såhär i efterhand misstänker jag att hon sträckt sig i hagen för någon vecka sedan, och att det kanske kan vara det som gjort att hon känts ovanligt stel. Jag vet inte, men hon springer en hel del, bara spekulerar!
...för nu har hon verkligen gått två superpass. Avspänd och rörlig i sidled.
Igår red jag i ridhuset och hoppade en hel del småhinder. Hon lyssnade väldigt bra trots att hon var laddad.
Idag red jag på fältet (alias den tillfälliga gräsbanan). Längde mina läder och gav mig i kast med ett riktigt dressyrpass. Jag kom åt henne bra och tränade en hel del på att flytta bakdelen i galopp så att hon verkligen skulle samla sig och komma under med bak. Likaså blev det en hel del tempoväxlingar och övergångar.
Igår fick min elev prova på att hoppa några större språng. Pice of cake på fina C! Det är verkligen den ultimata hästen att "lära sig hoppa högt" på. Ärlig,stabil, lättriden på hinder med ett eget driv. Slutade med några språng på 150 höjd! Är riktigt skoj att se utvecklingen hos både elev och häst...de är mycket mer samspelta!
Nu blir det sängen!
Godnatt

Kommentarer
Postat av: Lina - Nybliven mamma och tävlingsryttare i tre grenar

Var och när blir nästa tävling? =)

2011-04-18 @ 10:59:49
URL: http://equilina.se
Postat av: Camilla- Tävla om snygga kläder ifrån Mountain horse

Va roligt för din elev att få prova på!

2011-04-18 @ 11:53:05
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: Camilla- Tävla om snygga kläder ifrån Mountain horse

Sv. Ja det kan jag tro

2011-04-18 @ 12:22:58
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0