Veckan planering

Såhär ser veckan ridplanering ut:

Måndag: Ridhuset, lösgörande lydnadspass
Tisdag: Ridhuset, markarbetspass med bommar
Onsdag:Fältet, konditionsträning
Tordag: Ridhuset, troligtvis hoppning
Fredag: Uteritt
Lördag: Vila
Söndag:Fältet, konditionsträning

Med reservation för ändringar. Galoppjobb på fältet blir bara av om underlaget är ok. Div inte för mjukt. Skulle aldrig i världen sitta och rida på en stubbåker som är "sunkig och mjuk"!

Utöver min egen ridning ska min elev träna onsdag och fredag. Blir lydnads och mjölksyreträning onsdag och mer fokus på banhoppning fredag!

Kommentarer
Postat av: Lina - Team Hippoteket

SV. usch jag tycker hjälpbommar är skitotäckt! hon är inte särskilt het, utan pigg och hoppglad men oh så känslig. hon är inte som andra hästar.

2011-08-15 @ 21:29:34
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Sandra Jacobsson

Sv: Tack, eller vad man säger :) Jag hoppas verkligen att allting ordnar sig med honom igen. Känns lite tungt, nu när det har känts så bra inför SMet.. :)

2011-08-15 @ 22:32:41
URL: http://sjacobsson.blogg.se/
Postat av: Lina - Team Hippoteket

SV: Jag tycker det är otäckt med hjälpbommar och min häst är så klen att hon måste ta i för att komma över hindrena när det blir lite högre (vilket är relativt). Många ser det inte, men som tur är har hon hamnat hos någon som har förmågan att vänta ut en bra häst och låta saker ta sin tid, ex. att sätta muskler och bygga upp en hållbar kropp. Jag tycker verkligen inte att jag skjuter iväg henne utan det är hon som tar tag i hindrena och hon behöver stöd de sista galoppsprången. Nog om det!

2011-08-16 @ 10:18:09
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0