Bra fredag

Fredag igen. En regnig sådan... Kan inte låta bli att längta tillbaka till sydligare breddgrader.

Idag fick jag lite positiva nyheter gällande jobb. Alltid skoj! Hoppas det kan bli något bra av det hela. Kommer iaf ta tillfället i akt och lära mig en massa nytt. Jobbtillfällena här nere på Österlen haglar inte direkt. Tyvärr handlar det mesta om kontakter och jag har nog haft lite tur där då båda mina jobb kommit som en följd av just kontakter.

Ärtan ger mig aningens huvudbry för tillfället. Hon är helt sjövild:s Det känns som att det bara eskalerar för var dag som går. Jag har försökt att vända ut och in på det för att hitta en orsak till varför hon är så på tårna...

En av anledningarna tror jag kan vara turbulensen i stallet. På sista tiden har det kommit och gått en del hästar, Ärtan har fått byta box några gånger för att det ska fungera mellan de olika hästarna. Hon har även fått ny hage. Förutom allt detta har det även skett en del byggnationer i stallet. Stallet har utökats med 5 nya murade boxar (jättefina, ni ska få se bild!!). Detta har givetvis medfört en hel del buller, skrammel och dylikt. Ärtan är lite känslig och jag tror mycket väl att detta kan ha gjort henne extra spänd och på tårna. Vi har även en ny tjej som jobbar i stallet och såklart påverkar det dom känsliga hästarna.

Iordningställandet av den nya utebanan har också lett till ganska mycket "skrammel" kring ridhuset och har Ärtan väl fått för sig att det kommer hemska ljud från ett hörn i ridhuset...ja då är det svårt att få henne på andra tankar.

Jag vet inte, bara spånar lite fritt kring vad som gör henne så på tårna. Tror att det finns många faktorer som påverkar. Igår när jag red var hon nära på att få av mig (kors i taket!!). Hon blev rädd för kortsidan, tvärvände och skenade åt andra hållet, suck!

Jag ska testa att rida henne med bomull i öronen och huva på för att stänga ut lite ljud. Hoppas det kan ha en mildrande effekt... Idag åker jag även för att köpa lite foder med coolereffekt!

På tävling har hon alltid huva!

Trevlig helg alla läsare. Jag ska försöka knäppa lite nya bilder idag, även fast vädret inte är det bästa. Blev lite inspirerad av Equilina att göra matchande outfitsbilder...får se vad jag får ihop:)

Kommentarer
Postat av: emelie

sv. Jag har fått låna en häst av en kompis som va jättesnäll att rida, Har galopperat & hoppat lite nu igen. Men min egna häst är så himla på tårna så jag blir lite spänd Även om jag inte är så rädd längre. Och spänd ryttare på känslig häst är ju ingen vidare kombo.

2011-12-02 @ 12:04:36
URL: http://komkoma.blogg.se/
Postat av: Anonym

För mkt mangan i vattnet? (de blir kocko av det) Har de egen brunn på gården så be att få se analys på vattnet.

2011-12-02 @ 14:05:39
Postat av: Bella

Anonym: Oj, tack för tipset! Det är egen brunn så ska definitivt kolla upp det!

2011-12-02 @ 16:27:18
URL: http://horsesideonlife.blogg.se/
Postat av: Evelina - equilina.se

Jag vill se outfitbilder!! :D:D

2011-12-03 @ 18:50:29
URL: http://equilina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0