Godmorgon

Redan torsdag! Veckorna springer verkligen iväg. Tur att de flesta julklappsköp kan göras via datorn;)
Jag vill försöka åka hem några dagar innan jul men vi får se om det hinns med...
Ärtan har jobbat på bra några dagar i ridhuset. Igår fokuserade jag på den förvända galoppen. Här märks det att hon fortfarande är lite svag i höger bak efter låsningen. Hon orkar inte riktigt sätta sig och jobba igenom. Idag förtjänar hon en uteritt tror jag:)


Snart är det dags att plocka fram klippmaskinen igen men jag vill vänta någon vecka till så jag hinner med att tvätta hennes innetäcken. För just nu klarar hon sig med ett 200g med helhals men när hon är nyklippt åker ett stalltäcke på under så att hon inte fryser ute.
Igår pyntade vi och fixade på gården inför fredagen. Det blev så fint i stallet med lite granris och röda kulor. Vi fick till och med en liten gran med ljusslinga i,mysigt!  När jag var liten och vi hade eget stall var det årets höjdpunkt att få pynta i stallet. Oj vad jag och mina vänner pyntade med kulor, granris, äpplen, glitter och knäckebröd. Vilken härlig uppväxt jag har haft när jag tänker efter:)
Idag ska jag förutom att rida Ärtan hinna med att rida Levara:) Fina hästen, jag blir så glad av att rida henne. Tillsammans med ägaren ska vi göra upp en tävlingsplan inför nästa år. Jag tror verkligen att hon kan utvecklas lite till och förhoppningsvis gå större klasser nästa år. Hon har det mesta jag önskar hos en hopphäst. Kapacitet,mod och hjärta, lätthet, snabbhet och hinderklokhet!3 åringen jag skulle ta mig an blir det tyvärr inget med. Ägaren kommer försöka häva köpet då hon visar upp ett väldigt oönskat beteende. Hon går mer på två ben än på fyra (milt uttryckt!!) och gör utfall mot människor. Troligtvis är hon bara missförstådd men det är på tok för mycket jobb då ägaren behöver en mer stabil snäll häst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0